Po slovenských koľajniciach mal v noci prejsť prvý vlak naložený vojenskou technikou NATO

BRATISLAVA (SME - rf) - V noci mal prejsť po slovenských koľajniciach prvý vlak s 32 vagónmi naloženými vojenskou technikou NATO smerujúci do Juhoslávie, ktorý mal mať prednosť pred všetkými ostatnými vlakmi. Železnice SR v minulosti už zabezpečovali ...

BRATISLAVA (SME - rf) - V noci mal prejsť po slovenských koľajniciach prvý vlak s 32 vagónmi naloženými vojenskou technikou NATO smerujúci do Juhoslávie, ktorý mal mať prednosť pred všetkými ostatnými vlakmi. Železnice SR v minulosti už zabezpečovali prepravu špeciálnej techniky, konkrétne v decembri 1995 do Bosny a Hercegoviny pre misiu SFOR, čiže sú schopné vykonávať podobné prepravy. Vlaky so špeciálnou technikou bývajú z bezpečnostných dôvodov prednostne vybavované a sledované, aby čo najskôr opustili územie SR. Pri vstupe vlaku na naše územie sa spravidla menia rušne aj čaty sprevádzajúce vlak a pre samotné železnice býva takáto preprava finančne veľmi výhodná. Vlaky budú vstupovať na územie Slovenska z českej strany v Kútoch a vychádzať budú na maďarské územie v Štúrove, čo je zhruba dvesto kilometrov. Odborník na vojenské otázky Miroslav Gyürösi SME povedal, že preprava vojenskej techniky smerom k Juhoslávii pravdepodobne znamená prípravy vojsk

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

NATO na pozemnú operáciu v Juhoslávii. Po železnici je podľa neho možné prepravovať na pozemné operácie prakticky všetko - od logistického zabezpečenia cez poľné nemocnice až po palivo. Vzhľadom na ofenzívnu operáciu si myslí, že sa budú prepravovať hlavne bojové vozidlá pechoty M 2,

M 3, transportéry, tanky M 1 a A 2, čo sú štandardné tanky vo výzbroji amerických ozbrojených síl. Takisto protilietadlové zabezpečenie, mínomety, ktoré by boli v prípade pozemnej operácie nevyhnutné do hornatého terénu Juhoslávie, nevylúčil aj prepravu ťahaného a samohybného delostrelectva. Železnica nepatrí medzi najrýchlejšiu prepravu vojenskej techniky, ale vzhľadom na množstvo je zrejme najvýhodnejšia a najspoľahlivejšia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 672
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 6 143
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 036
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 431
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 265
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 996
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 760
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 331
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu