TV Markíza si mýli televízne spravodajstvo s politickou reklamou, tvrdí MEMO

BRATISLAVA (SME - bar) - Autori spravodajstva TV Markíza si podľa agentúry MEMO mýlia televízne spravodajstvo s politickou reklamou. Denníku SME to v súvislosti s preferovaním jedného z kandidátov na post prezidenta v období prebiehajúcej predvolebnej ...

BRATISLAVA (SME - bar) - Autori spravodajstva TV Markíza si podľa agentúry MEMO mýlia televízne spravodajstvo s politickou reklamou. Denníku SME to v súvislosti s preferovaním jedného z kandidátov na post prezidenta v období prebiehajúcej predvolebnej kampane povedal R. Kužel, riaditeľ občianskeho združenia MEMO. "Zákon o priamej voľbe prezidenta je lepší ako parlamentný alebo komunálny, pretože sa do kampane mohli zapojiť aj súkromné médiá. To však nesie určité riziká, ktoré sa v prípade TV Markíza potvrdili," povedal R. Kužel za združenie, ktoré sa zaoberá problematikou zabezpečenia vyváženého mediálneho prostredia. MEMO vydalo 7. mája vyhlásenie, v ktorom protestuje proti spôsobu tvorby televízneho spravodajstva v TV Markíza, pretože z jeho pohľadu bol zákon dosť demokratický na to, aby sa politická reklama mohla robiť vo vymedzenom priestore. Rada pre rozhlasové a televízne vysielanie v utorok upozornila TV Markízu, aby neporušila moratórium, ktoré začalo plynúť dnes, ako to urobila počas minuloročných parlamentných volieb. V súvislosti s činnosťou licenčnej rady v terajšej predvolebnej kampani sa MEMO vyjadrilo, že rada promptne reaguje na sťažnosti a podnety, ktoré jej prichádzajú, rovnako vyhodnocuje aj vlastný monitoring. Túto informáciu včera poskytol denníku SME R. Kužel v reakcii na nepresnú informáciu, z ktorej členovia licenčnej rady nadobudli pocit, že MEMO kritizuje zdĺhavosť a nepružnosť ich práce počas prezidentskej kampane. "Tento agrument sme použili do všeobecnej diskusie, týka sa to problému rady ako takej, nie jej členov," povedal R. Kužel a dodal, že kompetencie rady by sa v pripravovanom zákone o licenčnej rade mali rozšíriť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  5. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  6. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  7. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  8. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 168
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 568
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 193
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 564
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 388
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 208
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 871
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 851
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu