BRATISLAVA (SME - bar) - Autori spravodajstva TV Markíza si podľa agentúry MEMO mýlia televízne spravodajstvo s politickou reklamou. Denníku SME to v súvislosti s preferovaním jedného z kandidátov na post prezidenta v období prebiehajúcej predvolebnej kampane povedal R. Kužel, riaditeľ občianskeho združenia MEMO. "Zákon o priamej voľbe prezidenta je lepší ako parlamentný alebo komunálny, pretože sa do kampane mohli zapojiť aj súkromné médiá. To však nesie určité riziká, ktoré sa v prípade TV Markíza potvrdili," povedal R. Kužel za združenie, ktoré sa zaoberá problematikou zabezpečenia vyváženého mediálneho prostredia. MEMO vydalo 7. mája vyhlásenie, v ktorom protestuje proti spôsobu tvorby televízneho spravodajstva v TV Markíza, pretože z jeho pohľadu bol zákon dosť demokratický na to, aby sa politická reklama mohla robiť vo vymedzenom priestore. Rada pre rozhlasové a televízne vysielanie v utorok upozornila TV Markízu, aby neporušila moratórium, ktoré začalo plynúť dnes, ako to urobila počas minuloročných parlamentných volieb. V súvislosti s činnosťou licenčnej rady v terajšej predvolebnej kampani sa MEMO vyjadrilo, že rada promptne reaguje na sťažnosti a podnety, ktoré jej prichádzajú, rovnako vyhodnocuje aj vlastný monitoring. Túto informáciu včera poskytol denníku SME R. Kužel v reakcii na nepresnú informáciu, z ktorej členovia licenčnej rady nadobudli pocit, že MEMO kritizuje zdĺhavosť a nepružnosť ich práce počas prezidentskej kampane. "Tento agrument sme použili do všeobecnej diskusie, týka sa to problému rady ako takej, nie jej členov," povedal R. Kužel a dodal, že kompetencie rady by sa v pripravovanom zákone o licenčnej rade mali rozšíriť.