Praha má záujem o letecké spojenie so Sliačom, lietadlá však nevyhovujú parametrom

SLIAČ/BANSKÁ BYSTRICA (SITA) - Počet cestujúcich, ktorí v minulom roku využili letisko Sliač, sa v porovnaní s rokom 1997 zvýšil o 118 % na 3728 osôb. Hmotnosť prepraveného nákladu sa zvýšila 13,5-krát na 384 ton. Záujem o spojenie so stredným Slovenskom

má pražské a viedenské letisko, chýba však dopravca, ktorý by linku prevádzkoval štandardným lietadlom. V rozhovore pre agentúru SITA to povedal riaditeľ letiska Peter Ťapuška, ktorý očakáva, že začiatok série charterových letov v letnej sezóne ukončí obdobie "degradácie" letiska po zrušení pravidelných liniek vo februári 1993. Letisko v súčasnosti otvára novú odbavovaciu halu, ktorú vybudovalo v priebehu pol roka s nákladmi 3,5 mil. Sk. Už v lete tak bude schopné v priebehu jednej hodiny odbaviť prílet a odlet lietadla veľkosti MDD 83, ktoré má kapacitu 170 pasažierov. Okrem terajších 39 stálych zamestnancov, ktorých letisko potrebuje na udržanie prevádzkového štandardu, však bude musieť nasadiť aj brigádnikov. Bez zvýšenia počtu zamestnancov je letisko schopné za rok odbaviť 55 000 cestujúcich. Z bežného komerčného tovaru najväčšie objemy v preprave tvorili textil, obuv, prevážali sa však aj osobné automobily či subdodávky pre automobilky. Významný počet letov sa uskutočnil aj v rámci transplantačného programu banskobystrickej Rooseweltovej nemocnice.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Možnosti rozvoja vidí P. Ťapuška najmä v dodávkach ľahko pokaziteľných potravín, preprave cenných nákladov a doprave kompletov pre automobilový priemysel. Podľa analýz má Sliač z hľadiska počtu prepravovaných osôb asi o desatinu väčší potenciál ako košické letisko. Vzhľadom na vojenské využitie riaditeľ letiska nepredpokladá, že by Sliač išiel do privatizácie, to sa môže týkať len niektorých činností. P. Ťapuška konštatoval, že záujem o napojenie stredného Slovenska má najmä pražské letisko. České aerolínie však nesúhlasia s nasadením lietadiel L-410, ktoré už nevyhovujú hlukovými, rýchlostnými a inými parametrom a odmietajú ich zaradiť do rezervačného systému. Efektivitu spojenia s Budapešťou znižuje odlev cestujúcich z južných častí SR a zmluvné problémy s prepravou cestujúcich v prípade medzipristátia severo-južných ťahov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 7 467
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 076
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 264
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 666
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 057
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 849
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 580
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 559
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu