Nové vedenie Železníc SR (ŽSR) považuje zmluvu s Martinskou mechatronickou, a. s. Martin, na vývoj nového rušňa radu 755 za nevýhodnú. Vykonané kontroly zistili nedodržanie zákona o verejnom obstarávaní pri výbere zhotoviteľa. Neboli presne špecifikované technické podmienky, čím sa ponechala veľká voľnosť pri tvorbe cien. Formou zmluvných dodatkov sa neúmerne zvyšovala cena prestavby rušňa. Riešenie financovania vývoja nového rušňa považuje súčasné vedenie ŽSR za neštandardné. ŽSR doteraz investovali do projektu prototypu rušňa 755 takmer 160 mil. Sk.
VOLKSWAGEN OŽIVÍ VÝROBU BUGATTI
Nemecká automobilka Volkswagen plánuje vybudovať vo Francúzsku automobilový závod, v ktorom oživí produkciu legendárnych športových automobilov Bugatti. Predstavitelia automobilky uviedli, že do výstavby plánovaného závodu v meste Molsheim vo francúzskom regióne Alsasko investujú niekoľko sto miliónov mariek. Sumu však nespresnili a neprezradili ani názvy plánovaných modelov. Prvý model Bugatti by mal byť finalizovaný na konci roku 2002.
BULHARSKO PREDALO FIRMU DZU
Bulharská štátna privatizačná agentúra schválila predaj 48-percentného podielu v spoločnosti DZU maďarskej firme Videoton Holding za 54 200 USD. Spoločnosť DZU je najvýznamnejšou bulharskou firmou v oblasti hi-tech produkcie a špecializuje sa na výrobu zariadení na magnetický záznam. Maďarská spoločnosť Videoton Holding, ktorá je výrobcom spotrebnej elektroniky, bola jediným záujemcom o firmu DZU, ktorá má kapitál v hodnote 967 000 USD a dlhy vo výške viac ako 70 mil. USD. V roku 1997 kúpila bulharská spoločnosť MG Elit Holding 31,15 % firmy DZU v rámci programu kupónovej privatizácie. Zvyšné podiely kúpili individuálni investori. (SITA)