Pred tromi rokmi Roman Ferianc, líder hudobného projektu This Is Kevin, ktorý už desaťročie žije svojím vlastným životom na podhubí slovenského undergroundu, v jednom z rozhovorov uviedol: "Myslím si, že nie som sám, ale aj kopec iných ľudí je určite zúfalých z toho, čo sa u nás na hudobnej scéne deje. Všetci sme svedkami defraudácie a, čo je úplne najhoršie, dehonestácie skutočného hudobného umenia. Keď si predstavíme, že interpreti z Repete predávajú viac platní ako hociktorí úrovňovo o desať tried lepší speváci, v krajine zo dňa na deň pribúdajú rôzne nezmyselné formácie s jasne komerčným zámerom, ešte stále zúri nepochopiteľný pračudesný heavy metal na jednej strane a na druhej stupídny dancefloor, tak ani nie je o čom diskutovať. Dosť jasne to svedčí o hudobnej úrovni slovenského národa. Musím však povedať, že je aj dobre, ak sa takáto muzika predáva. Bez ohľadu na to, o čom je. Uzatvára sa tak biznisový reťazec, vďaka čomu zarábajú firmy a eventuálne by niekedy mohli investovať aj do nekomerčnejších projektov. Ale pýtam sa kedy. Trhová ekonomika už funguje nejaký ten rok, no ešte som nepočul o tom, aby väčšia firma investovala do nejakého nekomerčného projektu, takže to vidím dosť čierne." Prešli mesiace a vyjasnilo sa dožlta - slnko žiari z bookletu nového albumu Slowly to the Sun, ktorý na trh práve uvádza vydavateľský gigant Monitor-EMI. O projekte, ktorý firma prezentuje ako svieži jungle na spôsob Deep Forest, world music zo strednej Európy či postmoderný výlet do dejín slovenskej kultúry, sa šuškalo už dlhšie. Nápad zrealizovať mix pôvodnej ľudovej tvorby do zvukovo moderných podkladov sa konečne dočkal výsledku.
Šuhajko, Ej, konopa, konopa, Drum bla.exe, Fujar - a - ja, také sú názvy časti z 12 kompozícií, ktoré na ambientnej a junglovej ploche rozohrávajú autentické folklórne motívy. Úvodný je singel to Pasteur, ktorý využíva hlasy z klasického televízneho filmu o Louisovi Pasteurovi, zvyšné sample pochádzajú zo zdrojov vlastných prehrávok, ale aj z tvorby My Bloody Valentine, Stereolab, Teenage Fanclub, Slowdive či Deža Ursinyho. "Niektoré pesničky vnímam vyslovene ako popové. Takto vidím pop. Pre niekoho môže album splývať do masy, inému sa môže zdať nekompaktný, ale rozhodne to nebola účelová štylizácia do úlohy akéhosi šíriteľa duchovných odkazov našich starých otcov. Na druhej strane ani vykonštruovaná intelektuálska poloha. Sú to jednoduché pesničky, ktoré nevznikli ako prvoplánovaný účel," hovorí Roman Ferianc. Tvorí, programuje, produkuje a interpretuje ich pod pseudonymom Kevin s dlhoročným spolupracovníkom, ktorého identitu odhaľuje iba krstné meno Rišo, a so stálou členkou projektu Lindou Hammelovou. Dcéra Pavla Hammela prispela vokálom v štyroch piesňach vrátane coververzie Páslo dievča pávy z Jakubiskovho filmu Perinbaba. "S Lindou sa poznáme už dlhší čas, je to dietko takisto odchované klubovou kultúrou a mal som pocit, že dcéra takého človeka si nemôže neskúsiť zaspievať. Tak som ju trocha k tomu taktne prinútil."
Prvými oficiálnymi nahrávkami formácie, ktorej repertoár na prelome 80. a 90. rokov inšpirovalo hnutie indies, boli v rokoch 1995 a 1996 príspevky na dve kompilácie nových slovenských rockových skupín a štyri skladby na albume 4EP/1CD spoločnom s Karolom Miklošom a skupinami Queryen a Blanche - všetko v nezávislom vydavateľstve Gregor Agency. Dovtedy mal Kevin za sebou iba demosnímky distribuované v úzkom kruhu priaznivcov. Ohlas nového albumu na slovenskom trhu si Ferianc netrúfa odhadovať. "V širších súvislostiach asi situácia nie je dobrá, ale nemám z toho stres. Úspech je už len to, že sa niečo podobné podarilo." Na otázku, či náročnejšie skladby nebude potrebné prispôsobovať do komerčných rádioverzií, ako býva v našich pomeroch zvykom, dodáva: "Poslucháčov netreba podceňovať a umelo im vyrábať veci, ktoré by boli schopní stráviť. To je podľa mňa ilúzia, ktorú sme si tu vytvorili a ktorá takto v skutočnosti nefunguje. Ľudia vedia prijímať, v úvodzovkách, čokoľvek a ide len o to, aby sa im to podalo tak, ako to je. Myslím si, že to vedia zobrať a potom možno aj oceniť."
DALIBOR HLADÍK