Pokojný obchodný deň bol typickým pre finančné trhy

Záver obchodného dňa v Tokiu znamenal ďalšie oslabenie výmenného kurzu eura voči americkému doláru, a to až k hodnote 1,0260 USD/1 EUR, čo je nové historické minimum európskej meny. V posledných štyroch obchodných dňoch dosahovalo euro na ďalšie a ďalšie

rekordné minimá. Správy o tom, že situácia v Kosove ešte stále nespeje k riešeniu, a pokračujúce nálety NATO priniesli nárast nedôvery v euro.

Euro oslabilo voči japonskému jenu až k hodnote 123,89 JPY/1 EUR, čo bola ďalšia z rekordných hodnôt na tomto výmennom kurze. Americký dolár voči jenu oslabil z úrovne 122,40 J/Y/1 USD obchodovanej v úvode dňa v Ázii a poklesol pod 121,00 JPY/1 USD, keď po väčšinu dňa zotrval pod touto hodnotou. Výnos desaťročných japonských vládnych dlhopisov dosiahol na hodnotu 1,640 %, kým počas piatka bol ešte obchodovaný na hodnote 1,635 %. Situácia po tom, ako sa objavovali správy o možných daňových úpravách zameraných na zvýšenie domáceho dopytu, sa do značnej miery upokojila a to sa odrazilo aj na výmennom kurze jenu. Pozornosť sa však čoraz viac sústreďuje na údaje o vývoji hrubého domáceho produktu Japonska za obdobie od januára až po koniec marca tohto roku. Podľa názorov analytikov by mohol HDP za toto obdobie oslabiť približne o 0,1 %, čo by mohlo na ročnej báze znamenať údaj pohybujúci sa okolo nuly.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V priebehu dňa zverejnili výsledky prieskumu, ktorý vyhodnocoval postoj britských ekonómov k problematike vstupu do eurozóny. Podľa zverejnených údajov sa ekonómovia vyjadrili dosť nejednoznačne. Podľa väčšiny reakcií je ťažké momentálne dať do popredia výhody z pripojenia libry k eurozóne, a to aj z toho dôvodu, že britská ekonomika je v inom ekonomickom cykle ako ostatné európske krajiny. Tento názor však do značnej miery odmietajú európski analytici a v neposlednom rade aj fundamentálne dáta. Tie mali v doterajšom období skôr tendenciu približovať sa kontinentálnym, a nie americkým (čo sa týka trendu). Nemenej zaujímavou je otázka, na akej úrovni výmenného kurzu by libra vstupovala do eurozóny. Pokiaľ by to bolo za súčasných podmienok, keď libra posilňuje predovšetkým voči európskym menám na niekoľkomesačné maximá, negatívne by sa to odrazilo na budúcom vývoji britskej ekonomiky. BRANISLAV MATUŠEK

SkryťVypnúť reklamu

(Autor je dílerom ING Barings)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 355
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 938
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 691
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 156
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 896
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 101
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 681
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 620
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu