Grahama Wardella, otca štyroch malých synov, považovali za jedného z popredných svetových skúšobných pilotov. Po 24 rokoch, ktoré odslúžil v RAF, v roku 1996 nastúpil k britskému leteckému priemyslu (British Aerospace). Koncom 80. rokov sa stal prvým neamerickým pilotom, ktorý testoval bojové lietadlo F-117 Stealth. Bolo to v čase, keď väčšina personálu amerického vojnového letectva ešte o existencii lietadla ani nevedela. Hovorca British Aerospace povedal, že ukážka Grahama Wardella v nedeľu na letisku M. R. Štefánika, počas ktorej došlo k jeho smrteľnej nehode, zahŕňala štandardné akrobatické manévre ako premety, loopingy a prevrátené lietanie. Povedal: "Žiaden pohyb nepresahoval schopnosti Grahama alebo jeho stroja," a dodal, že ministerstvo obrany vyšetruje nehodu. Ďalej povedal: "Je to veľký šok pre všetkých Grahamových priateľov, úprimne súcitíme s jeho rodinou." Svedok z letiska vypovedal: "Lietadlo zrazu začalo padať k zemi. Neviem, či si myslel, že je príliš blízko kontrolnej veže alebo čo. Skoro sa mu podarilo dvihnúť ho, ale krídlo sa dotklo zeme a lietadlo sa rozpadlo. Trosky leteli ešte asi 250 metrov, až potom zastali v poli." Graham Wardell na narodil v Torbay v Devone v r. 1954 a lietať sa naučil ešte ako školák v rámci štipendia RAF na Torquajskom gymnáziu. Po absolvovaní odboru aeronautika a astronautika na Southamptonskej univerzite vstúpil v r. 1972 do RAF, kde začal trénovať na vrtuľových strojoch de Havilland Chipmunk a Jet Provost. Vďaka talentu čoskoro vynikol a stal sa prvým študentom RAF, ktorý pilotoval prvú formu Hawku, T1. Jeho kariéra rýchlo napredovala na Jaguároch a Tornádach, potom sa stal inštruktorom RAF. Keď slúžil ako inštruktor Tornád koncom 80. rokov, naverbovali ho ako prvého zahraničného pilota do letky F-117. Keďže mu už predtým ponúkli miesto vo výcvikovej škole vojnového námorníctva Top Gun, vybrali ho pre správnu kombináciu leteckých skúseností a diplomatickej zručnosti. Na F-117 strávil dva roky ako veliteľ letov a inštruktor, prv než sa vrátil do Boscombe Down ako skúšobný pilot. Neskôr ho preložili na prácu stratéga na projekt Eurfigther, ale život za písacím stolom sa mu nepáčil. "Pilotovanie písacieho stola nie je zábava, a tak som si začal kopať únikový tunel," povedal. Phil Cornish, ktorý slúžil s Wardellom vo výcvikovom družstve kadetov RAF, sa vyjadril: "Odjakživa túžil byť pilotom a do RAF vstúpil ako 16-ročný, tesne po skúškach. Človeku hneď bolo jasné, že to dotiahne až na vrchol. Bol to taký typ kadeta." Počas celej kariéry Graham Wardell prejavoval ohromnú chladnokrvnosť, akou sú piloti preslávení. Spomenul si, ako sa pri jednej príležitosti musel katapultovať z Jaguára, ktorý testoval nad Nemeckom, s poznámkou: "Krídlo sa odtrhlo, takže som musel vystúpiť." Neskôr, keď sa ho spýtali, či život skúšobného pilota má nejaké nevýhody, Wardell pripustil: "No, musím priznať, že nie som dosť zaplatený, ale čo ma teší, že ešte stále lietam. Robím to, čo som sa naučil." Podľa Daily Telegraph