ie liečebných nákladov v zahraničí. V poisťovni Kooperatíva dostanete k dispozícii asistenčnú službu Assistcard, ktorá má centrály na viacerých miestach vo svete. V poistke sú uvedené bezplatné telefónne linky do štátu s najbližšou centrálou, kam možno v prípade nehody, úrazu a pod. volať na účet volaného (UV), teda nemusíte mať pri sebe ani mincu. V centrálach sú väčšinou aj ľudia, s ktorými sa dohovoríte po slovensky. V prípade ich neprítomnosti sa treba skontaktovať s centrálou v Bratislave, ktorá všetko sprostredkuje. Ide najmä o to, aby poisťovňa potvrdila do zahraničia príslušnému lekárovi, že uhradí všetky liečebné výdavky. Slovenská poisťovňa využíva služby asistenčnej spoločnosti Coris. V mimobratislavských centrách sa dohovoríte v pracovnom čase po česky a po poľsky, inak treba volať do centrály do Bratislavy. Za prvý kontaktný telefonát musíte platiť (neskôr vám to preplatia, len musíte mať účet), potom už dáte kontakt na seba a poisťovňa vám zavolá. Union má zmluvu s firmou Eurocross, ktorá má v Holandsku 24-hodinovú službu s pracovníkmi hovoriacimi po slovensky aj po česky. Keď im udalosť oznamujete prvý raz, musíte si na pošte zaplatiť prvý telefónny impulz (neskôr vám to preplatia). Európska cestovná poisťovňa má asistenčnú centrálu Euroalarm v Prahe. S náročnejšími ošetreniami treba kontaktovať centrálu a konzultovať ich s lekárom poisťovne. Ten v prípade potreby vycestuje za klientom alebo zariadi prevoz do nemocnice v štandardných podmienkach. Klient si však musí zaplatiť prvý kontaktný telefonát (neskôr sa to preplatí). Poisťovňa Otčina má pre zdravotné poistné udalosti centrálu v Prahe, kam možno volať na ÚV nepretržite 24 hodín. Allianz má zmluvu so spoločnosťou Elvia, kam možno tiež telefonať na ÚV a dohovoríte sa tam po česky.