Vydavateľstvo PT, Bratislava 1999.
V roku 1969 vydal Ladislav Ján Kalina dnes už legendárnu knihu Tisíc a jeden vtip. Neskôr počas normalizácie ho vylúčili z VŠMU, kde predtým založil katedru dramaturgie, a v roku 1972 ho v politickom procese odsúdili na 2 roky väzenia. Po prepustení už nesmel publikovať. V roku 1978 sa vysťahoval s rodinou do Nemecka a vydal tam zbierku vtipov zo sovietskeho bloku. Zomrel v Mníchove v roku 1980. Básnik a textár Tomáš Janovic o Kalinovej knihe spomienok Obzri sa s úsmevom píše: "… úsmevné obzretie sa umožní nám ľahšie sa vyrovnať aj s našimi súčasnými trampotami. Ľahšie a s potrebným nadhľadom. Ján L. Kalina, dvakrát vyhostený z domova, si zaslúži, aby sa aspoň takýmto spôsobom mohol vrátiť domov."
Christian Jacq: Egypťan Champolliou
Vydavateľstvo Paseka, Praha 1999. Praložila Zlata Chatel.
Meno Jeana-Francoisa Champolliona zostáva vo vedomí širokej verejnosti spojené s rozlúštením hieroglyfov - písma starých Egypťanov. Tento fantastický objav rozbehol popularitu egyptológie, keď sa zrazu dal pochopiť nielen život starých Egypťanov, ale aj ich posolstvo ukryté v písme. Život objaviteľa egyptských hieroglyfov však zostáva opradený tajomstvom. Slávny francúzsky spisovateľ a egyptológ Chritian Jacq sa ho v tejto knihe snaží postupne odkryť.
Vlkodlaci. Stříbrné povídky. Tajemné povídky autorů "stříbrného věku".
Vydavateľstvo Volvox Globator, Praha 1998. Preložili Miroslav Staněk a Dagmar Jaklová.
Keď koncom 19. storočia vyšla zbierka Ruskí symbolisti a hneď nato dve ďalšie, ťukali si literárni kritici v Rusku na čelo. Nevedeli, či sa majú smiať, alebo pohoršovať, a tak robili aj to, aj to. Čo si tí neznámi mladí ľudia, čo si hovoria symbolisti, vôbec myslia? Čo sú zač? Kde sa tu nejakí ruskí symbolisti vzali? Odpovede na tieto otázky nájdete práve v poviedkach Alexeja Konstantinoviča Tolstoja, Zinaidy Gippiusovej, Fjodora Sologuba, Michaila Kuzmina, Georgija Čulkova či Jurija Sljozkina. Poviedok je 21 a všetky vyšli pod symbolickým názvom Vlkodlaci.
C. S. Lewis:
Letopisy Naraine.
Stříbrná židle.
Vydavateľstvo Návrat domů, Praha 1999. Preložila Renata Festrová.
C. S. Lewis bol profesorom renesančnej literatúry na univerzite v Cambridge. Jeho osobné svedectvo o zármutku bolo stvárnené v slávnom filme Krajina tieňov. C. S. Lewis však písal aj knihy pre deti a Letopisy Naraine sú iba jednou z nich. Spolu s hlavnou hrdinkou Júliou sa deti dostanú do krajiny Naraine, kde sa ľudia počas horúcich letných podvečerov člnkujú po tichom podzemnom mori, osvetlenom farebnými lampiónmi, spievajú a rozprávajú si príbehy o mestách a ľuďoch, ktorí žijú stovky metrov nad nimi.
Tom Wolfe:
Kyselinovej test. Vydavateľstvo Maťa, Praha 1999. Preložila Iva Pekárková.
Základná kniha o hippies a o vpáde LSD do Ameriky. Napokon spisovateľ a žurnalista Tom Wolfe ju napísal v roku 1968. Príbeh partie mladých ľudí sa točí okolo Kena Keseyho, autora slávnej knihy Vyhoďte ho z kola von. Partia sa v roku 1964 vydala v školskom autobuse, pomaľovanom psychodelickými farbami a s bítnickým hrdinom Nealom Cassadym za volantom, na cestu z Kalifornie do New Yorku. Mladí ľudia vpadli do alkoholicko-literárneho súkromia Jacka Kerouaca, ale aj do pokojného vedeckého bádania Timothyho Learyho o následkoch používania LSD. Predovšetkým ale vymedzili kultúrno-filozofický priestor novovznikajúcemu hnutiu Tu a Teraz. Tom Wolfe svoje zápisky a poznámky z cesty prerozprával prostriedkami experimentálne prózy a vytvoril tak dielo, ktoré je dnes už klasikou nového žurnalizmu.
Staroislandské povídky Vydavateľstvo Dauphin, Praha 1999. Vybrali a preložili Veronika Dudková a Helena Kadlečková.
Poviedky sa zachovali v rukopisných zbierkach islandských ság z 13. a zo 14. storočia. Vychádzajú z historických udalostí a drsným humorom opisujú každodenné príbehy Islanďanov. Odohrávajú sa buď na domovskom ostrove, alebo na novoosídlenom Grónsku. Niektoré popisujú cestu, keď sa výborne skonštruované lode vybrali na výpravy do Nórska a Dánska. Staroislandské poviedky sú vzácnymi autentickými dokumentmi myslenia a správania ľudí v storočí Vikingov, ktorých morálku a predstavy o cti a práve formovala ešte pohanská epocha.