Prvé výsledky predaja limitovanej kolekcie naznačujú, že to bol skvelý marketingový ťah.
Dva plátky hovädzieho mäsa medzi tromi kúskami pečiva doplnené nakladanou uhorkou, syrom Čedar, šalátom, cibuľkou a typickou Big Mac omáčkou sa nezmazateľne zapísali do histórie ako ikona medzi hamburgermi. Tento rok v auguste oslávili reštaurácie McDonald´s jeho 50-te narodeniny na celom svete. Vtom istom čase by výročie oslávil aj tvorca Big Macu, Jim Deligati. Slovenský a český McDonald´s si ako narodeninový darček pre fanúšikov legendy pripravil jedno špeciálne prekvapenie. Oslovil mladých dizajnérov, ktorí prijali kreatívnu výzvu a pre Big Mac vytvorili limitovanú kolekciu tričiek. Tá je inšpirovaná módou a atmosférou uplynulých dekád, počas ktorých sa aj Big Mac stal súčasťou pop-kultúry.


Limitovaná kolekcia pre Big Mac je inšpirovaná uplynulými piatimi dekádami
„Limitovanú edíciu tričiek si môžu fanúšikovia Big Macu kúpiť už od 1. decembra v eshope a kamenných obchodoch Footshop v Bratislave a Prahe. Sme z nej nadšení, pretože sa návrhárom podarilo skutočne autenticky zachytiť charakter jednotlivých desaťročí! Cena 30 eur je jednotná pre všetky modely z kolekcie a dúfame, že poteší i všetkých fanúšikov Big Macu,“ hovorí Zuzana Svobodová, riaditeľka oddelenia PR a komunikácie pre Českú republiku a Slovensko spoločnosti McDonald’s.

Retro prvky nemôžu chýbať, rovnako vlastný štýl mladých návrhárov
Návrhy tričiek vytvorila pätica mladých českých a slovenských návrhárov. Každý motív je venovaný jednej dekáde tohto hamburgera a vtedajšej móde. Nechýbajú tak napríklad pastelové farby 60-tych rokov, o ktorých oslavu sa postarala návrhárka Vanda Janda. Za tričko s logom McDonald´s by v socialistickom Československu 70-tych rokov takpovediac „trhali ruky“ Mirovi Sabovi, návrhárovi slovenského pôvodu. Nasledujúce 80-te a 90-te roky vynikajú farebnosťou a uvoľnenosťou, o ktorú sa postarali Tereza Kladošová a Filip Hieke. Celú kolekciu uzatvára tričko Jana Černého, ktorého hlavným prvkom je definícia Big Macu z Wikipedie. Ten k celej spolupráci dodal: „Som rád, že veľké značky podporujú mladých umelcov a každý z nás mohol venovať tejto módnej spolupráci kus vlastného štýlu.“
„Na celej kolekcii je vidieť, ako sa doba za uplynulých 50 rokov menila. Čo ale zostalo bez zmien, je Big Mac. Napriek tomu, že nejde o najpredávanejší slovenský sendvič, je nepochybne ikonou, na ktorú sme pyšní,“ doplnila Zuzana Svobodová.
Viac o inšpiráciách a tvorbe kolekcie sa dozviete priamo od návrhárov v krátkych video medailónkoch.

Globálne spolupráce veľkých módnych značiek s návrhármi sú vždy netrpezlivo očakávané nielen fanúšikmi módnych trendov. Zákazníci už vedia oceniť pridanú, či zberateľskú hodnotu limitovaných kolekcií. Podobný princíp spolupráce s dizajnérmi na lokálnej úrovni je však vzácnosťou a pre mladých módnych návrhárov veľkou príležitosťou zaujať aj za hranicami domácej módnej scény.
Vanda Janda / Big In 60s
Miro Sabo / Big In 70s
Tereza Kladošová / Big In 80s
Filip Hieke / Big In 90s
Jan Černý / Big Forever
Tento článok vám prinášaMcDonald's.
Pravidlá pre spoluprácu medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť natomto odkaze.