Módnu kolekciu pre Big Mac vytvorili slovenskí a českí dizajnéri

McDonald´s pri príležitosti celosvetového 50. výročia Big Macu ponúkol šancu kreativite piatich slovenských a českých návrhárov.

Prvé výsledky predaja limitovanej kolekcie naznačujú, že to bol skvelý marketingový ťah.

Dva plátky hovädzieho mäsa medzi tromi kúskami pečiva doplnené nakladanou uhorkou, syrom Čedar, šalátom, cibuľkou a typickou Big Mac omáčkou sa nezmazateľne zapísali do histórie ako ikona medzi hamburgermi. Tento rok v auguste oslávili reštaurácie McDonald´s jeho 50-te narodeniny na celom svete. Vtom istom čase by výročie oslávil aj tvorca Big Macu, Jim Deligati. Slovenský a český McDonald´s si ako narodeninový darček pre fanúšikov legendy pripravil jedno špeciálne prekvapenie. Oslovil mladých dizajnérov, ktorí prijali kreatívnu výzvu a pre Big Mac vytvorili limitovanú kolekciu tričiek. Tá je inšpirovaná módou a atmosférou uplynulých dekád, počas ktorých sa aj Big Mac stal súčasťou pop-kultúry.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Limitovaná kolekcia pre Big Mac je inšpirovaná uplynulými piatimi dekádami

„Limitovanú edíciu tričiek si môžu fanúšikovia Big Macu kúpiť už od 1. decembra v eshope a kamenných obchodoch Footshop v Bratislave a Prahe. Sme z nej nadšení, pretože sa návrhárom podarilo skutočne autenticky zachytiť charakter jednotlivých desaťročí! Cena 30 eur je jednotná pre všetky modely z kolekcie a dúfame, že poteší i všetkých fanúšikov Big Macu,“ hovorí Zuzana Svobodová, riaditeľka oddelenia PR a komunikácie pre Českú republiku a Slovensko spoločnosti McDonald’s.

Retro prvky nemôžu chýbať, rovnako vlastný štýl mladých návrhárov

Návrhy tričiek vytvorila pätica mladých českých a slovenských návrhárov. Každý motív je venovaný jednej dekáde tohto hamburgera a vtedajšej móde. Nechýbajú tak napríklad pastelové farby 60-tych rokov, o ktorých oslavu sa postarala návrhárka Vanda Janda. Za tričko s logom McDonald´s by v socialistickom Československu 70-tych rokov takpovediac „trhali ruky“ Mirovi Sabovi, návrhárovi slovenského pôvodu. Nasledujúce 80-te a 90-te roky vynikajú farebnosťou a uvoľnenosťou, o ktorú sa postarali Tereza Kladošová a Filip Hieke. Celú kolekciu uzatvára tričko Jana Černého, ktorého hlavným prvkom je definícia Big Macu z Wikipedie. Ten k celej spolupráci dodal: „Som rád, že veľké značky podporujú mladých umelcov a každý z nás mohol venovať tejto módnej spolupráci kus vlastného štýlu.“

„Na celej kolekcii je vidieť, ako sa doba za uplynulých 50 rokov menila. Čo ale zostalo bez zmien, je Big Mac. Napriek tomu, že nejde o najpredávanejší slovenský sendvič, je nepochybne ikonou, na ktorú sme pyšní,“ doplnila Zuzana Svobodová.

Viac o inšpiráciách a tvorbe kolekcie sa dozviete priamo od návrhárov v krátkych video medailónkoch.

Globálne spolupráce veľkých módnych značiek s návrhármi sú vždy netrpezlivo očakávané nielen fanúšikmi módnych trendov. Zákazníci už vedia oceniť pridanú, či zberateľskú hodnotu limitovaných kolekcií. Podobný princíp spolupráce s dizajnérmi na lokálnej úrovni je však vzácnosťou a pre mladých módnych návrhárov veľkou príležitosťou zaujať aj za hranicami domácej módnej scény.

Vanda Janda / Big In 60s

Miro Sabo / Big In 70s

Tereza Kladošová / Big In 80s

Filip Hieke / Big In 90s

Jan Černý / Big Forever

Tento článok vám prinášaMcDonald's.

Pravidlá pre spoluprácu medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť natomto odkaze.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  2. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  3. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  4. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  7. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  8. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 397
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 864
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 221
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 637
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 307
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 064
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 714
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 441
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu