Prieskum o tom, akí sme 10 rokov po

Desať rokov po revolúcii už slovenská spoločnosť dávno nepredstavuje jednoliatu masu. Rozdeľuje sa do mnohých skupín nielen podľa príjmov, ale i na základe životného štýlu, typu práce, vzťahu k rodine a svetu. Reklamná agentúra Publicis Knut sa spolu ...

Desať rokov po revolúcii už slovenská spoločnosť dávno nepredstavuje jednoliatu masu. Rozdeľuje sa do mnohých skupín nielen podľa príjmov, ale i na základe životného štýlu, typu práce, vzťahu k rodine a svetu. Reklamná agentúra Publicis Knut sa spolu s výskumníkmi FOCUS-u pokúsila zmapovať, akí sme desať rokov po. Výsledky projektu Slovenský spotrebiteľ na prahu 3. tisícročia zverejnia dnes. Skladal sa z dvoch častí. V rámci kvantitatívnej urobili prieskum na vzorke 1885 respondentov reprezentatívne zastupujúcich slovenskú populáciu vo veku 15–60 rokov. Ten dopĺňajú podrobné skupinové rozhovory s menšou vzorkou. Príčiny, prečo sa do podobnej akcie pustili, vysvetľuje riaditeľ projektu Pavol Minár nasledovne: „Naši klienti investujú do komunikácie s obyvateľmi Slovenska nemalé finančné prostriedky, za efektivitu ktorých sme zodpovední. Ak im chceme ponúknuť služby na najvyššej úrovni, musíme vedieť, akí sme my všetci, čo tu žijeme.“ Prieskum sa preto nezameral len na nákupné návyky slovenského obyvateľstva. Spája ich s celkovým psychologickým profilom a výsledkom je jedenásť typov predstavujúcich ucelenú vzorku dospelých ľudí žijúcich na Slovensku. Typy siahajú od nespokojného ufrflanca pomenovaného autormi „miestny frajer“ až po „praktickú ženu“, ktorá sa po odchode detí z domu sústreďuje najmä na domácnosť. Prinášame ukážky z piatich typov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 7 467
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 076
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 264
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 666
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 057
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 849
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 580
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 559
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu