NÜRBURGRING (SME - ĽUDO PETRÁNSKY ml.) - Špecifická mikroklíma nad okruhom v Nürburgringu urobila zo včerajšej Veľkej ceny Európy javisko antickej drámy, v závere ktorej bolo prekvapujúce rozuzlenie. Dejová zápletka sa začala odvíjať už na prvom štarte, ktorý musel byť opakovaný. Po druhom bola hneď v prvej zákrute hromadná havária, po ktorej museli P. Diniza na Sauberi odviezť s bandážou chrbtice do nemocnice. Po desiatom kole začali úradovať dažďové prehánky, ktoré zamotali hlavu mechanikom a rozkrútili pneumatikovú alchýmiu. Favoriti, vrátane víťaza sobotňajšieho tréningu Nemca H. H. Frentzena či druhého muža tréningu D. Coultharda, vypadávali alebo doplatili na zlú tímovú stratégiu (v ktorej vynikal najmä Ferrari) a tak sa do čela dostali pretekári z druhého sledu. Poradie dvadsaťdva kôl pred koncom bolo ako zo scenára magického realizmu: viedol G. Fisichella pred J. Herbertom a R. Schumacherom. Dážď sa však svojho divokého scenára nevzdával. Fisichella vypadol, mladší z bratov Schumacherovcov sa kvôli prasknutej pneumatike prepadol a tak sa do popredia dostávali pretekári, ktorí normálne sledujú štartovému polu chrbáty. Trinásť kôl pred koncom bol prvý Herbert pred Trullim, ktorý si toto poradie udržal až do konca. Vedúci pretekári M. Häkkinen a E. Irvine prišli k slovu až desať kôl pred koncom, keď sa vo vzájomnom dueli pobili o šieste miesto - a teda o bod, ktorý ich mohol od seba vzdialiť. Lepšie vyšiel zo súboja Häkkinen, ktorý predbehol aj Geneho a získal tak pred Irvinom dvojbodový náskok. Najbližšia VC sa pôjde 17. októbra v Malajzii.
Výsledky VC Európy - Nürburgring: 1. J. Herbert (V.Brit./Stewart-Ford) 1:41:54,314 h; 2. J. Trulli (Tal./ Prost-Peugeot) + 22,618 s; 3. R. Barrichello (Braz./Stewart-Ford) + 22,865 s; 4. R. Schumacher (Nem./ Williams-Supertec) + 39,507 s; 5. M. Häkkinen (Fín./McLaren-Mercedes) + 1:02,950 min.; 6. M. Gene (Šp./Minardi-Ford) + 1:05,154 min.
Poradie pretekárov: 1. M. Häkkinen 62 b; 2. E. Irvine 60 b; 3. H.-H. Frentzen 50 b. Poradie konštruktérov: 1. McLaren-Mercedes 110 b; 2. Ferrari 102 b; 3. Jordan-Mugen-Honda 57 b. (Pozri aj na strane 16)