Komerčne najúspešnejšie filmy tohto desaťročia

Zatiaľ čo v ankete Slovenskej filmovej a televíznej akadémie zvíťazil Martin Šulík, ktorý mal všetky svoje štyri filmy v prvej desiatke (Záhrada, Všetko, čo mám rád, Neha a Orbis Pictus), a akademikom učaroval aj Dušan Hanák (Papierové hlavy a Súkromné .

Zatiaľ čo v ankete Slovenskej filmovej a televíznej akadémie zvíťazil Martin Šulík, ktorý mal všetky svoje štyri filmy v prvej desiatke (Záhrada, Všetko, čo mám rád, Neha a Orbis Pictus), a akademikom učaroval aj Dušan Hanák (Papierové hlavy a Súkromné životy), komerčne najúspešnejším slovenským režisérom deväťdesiatych rokov sa stal Dušan Rapoš. Jeho Fontánu pre Zuzanu 2 s neuveriteľným počtom 343 206 divákov z trónu v dnešných časoch - keď už desatina tohto počtu sa považuje za úspech - tak skoro nik nezosadí. Prekvapujúco druhá priečka patrí jeho Suzanne a Fontána pre Zuzanu 3 sa hneď po premiére dostala na sedemnástu priečku najnavštevovanejších slovenských filmov deväťdesiatych rokov. Po deviatich týždňoch je už štvrtá a ak sa situácia dramaticky nezmení, Dušan Rapoš bude mať všetky tri svoje filmy na „stupňoch víťazov“. Pohľad na prvú desiatku najnavštevovanejších slovenských filmov deväťdesiatych rokov len potvrdzuje, ako sa líši pohľad kritika a diváka - Martinovi Šulíkovi a jeho Záhrade totiž v návštevnosti patrí až desiata priečka. Druhým divácky najúspešnejším slovenským režisérom deväťdesiatych rokov je prekvapujúco Stanislav Párnický s dvoma filmami v prvej desiatke. A tu je desať najnavštevovanejších slovenských filmov 1990-1999. 1. Fontána pre Zuzanu 2 (1993, Dušan Rapoš); 2. Suzanne (1996, Dušan Rapoš); 3. …kone na betóne (1995, Stano Párnický); 4. Fontána pre Zuzanu 3 (1999, Dušan Rapoš); 5. Lepšie byť bohatý a zdravý ako chudobný a chorý (1992, Juraj Jakubisko); 6. Vášnivý bozk (1994, Miro Šindelka); 7. Šípová Ruženka (1990, Stano Párnický); 8. Na krásnom modrom Dunaji (1994, Štefan Semjan); 9. R.S.C. (1990, Dušan Valent) a na desiatom mieste Záhrada (1995, Martin Šulík) so 49 011 divákmi. MIRO ULMAN

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

(Autor je filmový publicista)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 348
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 922
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 690
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 158
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 813
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 174
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 688
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 610
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu