Na Slovensku sa predstavilo mínus tretie číslo Neonu

Neon sa zrodil počas leta plného očakávania globálnej katastrofy a sklamania ľudstva zo zatmenia Slnka, ktoré žiadnu pohromu neprinieslo. Bude sa dať čítať ako kniha, od prvej po poslednú stránku. Ambicióznu kultúrnu revue stvoril Martin Pluháček, otec ..

Neon sa zrodil počas leta plného očakávania globálnej katastrofy a sklamania ľudstva zo zatmenia Slnka, ktoré žiadnu pohromu neprinieslo. Bude sa dať čítať ako kniha, od prvej po poslednú stránku. Ambicióznu kultúrnu revue stvoril Martin Pluháček, otec úspešného brnianskeho vydavateľstva Petrov, pri pôrode mu asistoval Michal Viewegh i ďalšie hviezdy českého literárneho neba. Odmietnutím štátnych dotácií sa novorodený časopis rozhodol prilákať sponzorov i predplatiteľov len svojou kvalitou a originalitou. S heslom Kultivovaná, inteligentná zábava propagátori Neonu v priebehu posledných dvoch týždňov precestovali na červenom doubledeckeri všetky veľké české mestá. Osemtisíc výtlačkov tohto prvého nultého čísla, označeného ako -3, distribuujú zdarma. Skutočný rozbeh čaká Neon od nového tisícročia, o plánovanú žánrovú pestrosť desiatky čísel do roka sa postará elita českej kultúry. Dado Nagy a Ján Štrasser sú prvými slovenskými prispievateľmi, ale Martin Pluháček verí, že na spoluprácu s Neonom zláka ďalších „ctihodných a obdivuhodných mužov a ženy“. Okrem tlačeného časopisu smeruje projekt Neon k multimedialite. Elektronická verzia revue na internete znamená len prvý krok, od roku 2000 sa k nej má pripojiť aj spolupráca s éterom (Český rozhlas, stanica Vltava) a televíziou (ČT 2). Cena výtlačku je 100 Kč a slovenskí záujemcovia sa s Neonom môžu stretnúť prostredníctvom kníhkupectva Artforum. Čierny kôň Neonu Michal Viewegh v prvom, teda mínus treťom čísle ponúka Príručný slovníček pre začínajúcich spisovateľov. Cituje literárnu kritiku, ktorá ho označila za „popredného predstaviteľa takzvaného autorského hovadizmu, génia priemernosti, využívajúceho primitívne pudy čitateľských más na vlastné obohatenie“ a Pluháčkovi dáva lichotivý prívlastok „Viktor Kožený českej literatúry“. Stvoritelia nového časopisu Neon sa preto rozhodli bojovať činom a ponúkajú „iba“ kultúru ako plnokrvnú zábavu v podobe šikovnej, dobre robenej publicistiky s výnimočnou grafikou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

BARBORA OBUCHOVÁ

(Autorka je publicistka)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 173
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 5 229
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 130
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 671
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 3 441
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 948
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 749
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 479
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu