Vládou navrhnutá cestná daň stavia na jednu úroveň ekologické aj nevyhovujúce kamióny

BRATISLAVA (SME - ru) - Sklamanie autodopravcov z vládneho návrhu cestnej dane nesúvisí len s vyrúbením vyššieho, priam likvidačného poplatku, ale aj s filozofiou zákona. Ako poukazujú vodiči, v duchu tejto filozofie sa postavia na jednu úroveň drahé, ...

BRATISLAVA (SME - ru) - Sklamanie autodopravcov z vládneho návrhu cestnej dane nesúvisí len s vyrúbením vyššieho, priam likvidačného poplatku, ale aj s filozofiou zákona. Ako poukazujú vodiči, v duchu tejto filozofie sa postavia na jednu úroveň drahé, ekologickým požiadavkám vyhovujúce kamióny a ojazdené, vyše desať rokov staré nákladiaky, ktoré zaťažujú životné prostredie hlukom a emisiami. Na obe kategórie sa totiž cestná daň bude vzťahovať rovnako. Podľa informácií združenia autodopravcov Česmad Slovakia v súčasnosti pôsobí na Slovensku asi tisíc dopravných firiem. Ich park zahŕňa spolu 5600 vozidiel, z ktorých 2600 spĺňa najprísnejšie ekologické kritériá. Dopravcovia preto navrhovali 50-percentnú úľavu ekologickým kamiónom, vláda to však nezohľadnila. "Predkladateľom zákona bolo ministerstvo financií. Naše ministerstvo dostalo návrh zákona o cestnej dani iba na pripomienkovanie," odpovedal hovorca ministerstva dopravy Pavol Prikryl na otázku SME, prečo ich ministerstvo v návrhu tohto zákona neprihliadalo na kategórie kamiónov podľa ekologických kritérií, ako je to v niektorých iných krajinách. "Keby sme na to prihliadali, zasiahli by sme do štruktúry zákona a, ako je známe, tam šlo o výsledný efekt - príjem do štátnej pokladnice. Okrem toho, ani v EÚ nie je takáto kategorizácia zavedená všade, ale len v niektorých štátoch," dodal hovorca. Ministerstvo financií však vždy rovnako konštatuje, že po odbornej stránke, pokiaľ ide o únosnú výšku ich zaťaženia poplatkami, sa spolieha na expertov ministerstva dopravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 319
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 852
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 687
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 202
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 653
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 411
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 733
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 569
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu