L.C.A., Levice 1999
Viliam Klimáček je známy najmä z bratislavského divadla GUnaGU, ktoré je dnes jednou z najvýznamnejších alternatívnych scén na Slovensku. Napísal preň dvadsaťpäť divadelných hier a štyrikrát získal prestížnu Cenu Alfreda Radoka za najlepšiu českú a slovenskú hru roka. Píše pre rozhlas a televíziu a pôsobí v metapopovej formácii Big Bastard Beat Band of Bratislava. Román Váňa Krutov písal od augusta 1997 do mája 1998 na území mesta Pressburg a v jeho blízkom okolí. Divadelný ekvivalent tohto románu uvádza divadlo GUnaGU ako melancholickú sci-fi fresku pod názvom Pressburger blut.
Colette: Príliš skorá láska
Q 111, Bratislava 1999, preložila Marta Činovská
Klasické čítanie o poézii lásky a, povedané jazykom našich starých rodičov, "prebúdzajúcej sa vášne" medzi detstvom a mladosťou v romantickom prostredí slnečného farebného Bretónska, vyzdvihované aj pre jeho jazykové bohatstvo. Obraz novodobých Daphnisa a Chloe, Vinky a Phila. Ich krehký príbeh sa zvykne odporúčať teenagerom ako literatúra dostatočne hodnotná a zároveň ľahká. Často neúspešne.
Neil Postman: Ubavit se k smrti
Mladá fronta, Praha 1999
Médiá sú svet sám pre seba. Ten svet má svojich panovníkov, šašov, poddaných aj svojich mudrcov. Americký profesor Neil Postman patrí medzi posledných menovaných. Je pravdepodobne najznámejším teoretikom médií po Marshallovi McLuhanovi a jeho meno šľachtí poznámkový blok každého seriózneho článku o masovej komunikácii. Postmanovu bádateľskú dráhu dodnes lemuje 19 kníh a tematicky ich stmeľuje uvažovanie nad tým, aké médiá vo svojej historickej premenlivosti tvarujú naše videnie sveta. Celosvetovo sa preslávil najmä bestsellerom Ourselves to Death (Ubaviť sa na smrť), v ktorom detailne rozoberá nebezpečenstvo vulgarizácie ľudského intelektu, dlhodobo pokúšaného plytkou televíznou zábavou.