že z tankera Volganefť 248 unikla ropa. Podľa tejto správy sa úrady obávajú ekologickej katastrofy, pretože loď viezla 4 863 ton ropy. Zatiaľ sa vraj nepodarilo izolovať škvrnu na hladine, ani nebolo možné vyčerpať ropu z vraku, ktorý sa nachádza len niekoľko stoviek metrov od pobrežia. Rovnako nie je známe, koľko ropy uniklo. Podľa odhadu činiteľa ruského ministerstva dopravy Sergeja Palechova mohlo z tankeru vytiecť približne 800 ton mazutu. Turecká pobrežná stráž oznámila, že nikto zo 17 členov posádky neutrpel zranenie. V čase havárie dosahovali vlny v Marmarskom mori výšku ôsmich až deviatich metrov a víchrica rýchlosť 90 kilometrov za hodinu. Tanker sa v búrke odchýlil od kurzu a narazil na plytčinu. V obavách pred požiarom úrady narýchlo povolali do istanbulskej štvrte Bakirkoy, ktorá leží najbližšie pri mieste katastrofy, hasičov a vozidlá rýchlej záchrannej služby. Ruská firma Transpetro Volga, ktorej tanker patrí, už vyslala do Turecka troch vyšetrovateľov, ktorí majú zistiť príčinu stroskotania. Úžiny Bospor a Dardanely, ktoré ohraničujú Marmarské more, patria k najživším a zároveň najnebezpečnejším lodným trasám, plavidlá sa v nich často stretávajú a potápajú. Túto trasu používajú tankery, ktoré dopravujú na svetové trhy ropu z Ruska a zakaukazských nálezísk. Premávku v úžinách Ankara obmedziť nemôže, pretože montereuxská konvencia z roku 1936 zaručuje obchodným plavidlám voľnú cestu. Plavidlá si na cestu úžinami nemusia ani najímať lodivoda. Turecké úrady však často nútia menšie lode, aby zakotvili, keď v zlom počasí úžinami preplavujú dlhé tankery.