e úžitkových vozidiel MAN Nutzfahrzeuge Nina Gutzeit.
Koncern pritom ešte v pondelok tvrdil, že rozhodnutie padne v priebehu tohto týždňa. Vtedy si vyberal spomedzi troch krajín - Slovenska, Poľska a Maďarska. V zatiaľ poslednom stanovisku firmy MAN Nutzfahrzeuge sa však už Maďarsko nespomína. Spoločnosť sa rozhoduje len medzi slovenským Kechnecom pri Košiciach a Poľskom.
Spoločnosť MAN Nutzfahrzeuge plánuje v novom závode vyrábať desať- až pätnásťtisíc nákladných áut ročne. S investíciou je podľa neoficiálnych informácií spojený vznik siedmich tisícok nových pracovných miest.
Pri rozhodovaní nemeckej automobilky môžu v prospech priemyselného parku v Kechneci zavážiť najmä dobré referencie už etablovaných investorov, prístup na diaľničnú sieť v susednom Maďarsku a výška štátnej podpory. Myslí si to hovorca Slovenskej agentúry pre rozvoj investícií a obchodu Ondrej Žember.
Podľa neho v tejto etape rozhodovania investora už nejde ani tak o výhody konkrétnej lokality, ako o všeobecné prednosti podnikateľského prostredia v krajine. Bývalý riaditeľ divízie úžitkových vozidiel a súčasný šéf koncernu MAN Hakan Samuelsson však favorizuje pre nový závod Poľsko.
(sita, tasr, tv)