Neutíchajúce inovácie v oblasti služieb a produktov, kvalita ponúkaných jedál, ochrana životného prostredia aj pomoc druhým – to všetko je typické pre najväčšiu sieť reštaurácií u nás – McDonald’s – ktorý sa teší 25-tim rokom poctivej práce a spoločných chvíľ so svojimi zamestnancami a vernými zákazníkmi. V súčasnosti má tento ikonický koncept občerstvenia, ktorý si obľúbili milióny Slovákov, 35 reštaurácií v 13 mestách, viac ako 2 600 zamestnancov a denne obslúži tisícky zákazníkov. Za tie roky si u neho dopriali neuveriteľných 98 miliónov porcií hranolčekov, viac ako 83,5 milióna kusov cheeseburgerov a 31 miliónmi porcií zmrzliny. Prečítajte si viac o míľnikoch tejto obľúbenej značky.
Pred 25 rokmi privítali Slováci McDonald’s s nadšením. Ochutnať naozajstný americký burger v deň otvorenia prvej reštaurácie prišlo viac ako 3 500 nedočkavých zákazníkov. Spoločnosť McDonald‘s sa následne stala na Slovensku lídrom v ponuke takzvaných rýchlych jedál vyrobených výlučne z kvalitných a čerstvých surovín. Dnes je najväčším reštauračným reťazcom u nás s 35 prevádzkami v 13 mestách a s viac ako 2 600 zamestnancami. „Sme nesmierne radi, že sme sa pred dvadsiatimi piatimi rokmi stali súčasťou slovenskej gastronómie. Od prvého dňa je našim cieľom prinášať radosť, dobrú rodinnú náladu a kvalitnú ponuku jedál aj Slovákom. Rovnako tak je našou snahou byť kvalitným zamestnávateľom i dobrým susedom, ktorý je aktívnym členom spoločnosti a prispieva k jej zlepšovaniu. Dôkazom toho je i naša doterajšia lokálna investícia v celkovej hodnote 80 miliónov eur,“ informuje Tomasz Rogacz, Generálny riaditeľ McDonald’s pre Slovensko a Českú republiku.

Potrpí si na kvalitu
Na príprave svojich dobre známych jedál spolupracuje aj s niekoľkými lokálnymi dodávateľmi. V raňajkovom menu tak dnes nájdete vajíčka pochádzajúce od slovenského dodávateľa Babičkin dvor, čerstvé mlieko na výrobu najobľúbenejšej zmrzliny a šejkov z Farmy Majcichov, či ovocie a zeleninu zo slovenskej spoločnosti Slovatys. Všetci dodávatelia McDonald’s pritom musia spĺňať prísne kritériá kvality a bezpečnosti potravín.
McDonald’s, ako ho poznáme dnes
Od otvorenie prvej prevádzky uplynulo štvrťstoročie, počas ktorého spoločnosť postupne zavádzala mnoho menších i významných inovácii. Minulý rok priniesla koncept reštaurácií novej generácie – umožňujúci zákazníkovi vybrať si zo širokej ponuky jedál a objednať si sám pomocou kiosku, či dokonca si svoju objednávku nechať priniesť až ku stolu prostredníctvom služby Table Service. Všetky prevádzky postupne na tento nový systém prechádzajú v rámci celého Slovenska. Začiatkom tohto roka bola zase spustená služba McDelivery, ktorá ponúka komfortnú možnosť objednať si jedlo z McDonald’s priamo k dverám, a to aktuálne v lokalitách troch slovenských miest: v Bratislave, Košiciach a v Trnave. Službu zabezpečuje partnerská doručovacia spoločnosť Wolt.
Vďaka investíciám do konceptu kaviarní McCafé, ktoré sa spoločnosť rozhodla urobiť v roku 2009, si dnes zákazníci môžu pochutnávať aj na ich obľúbenom jahodovom cheesecake a smotanovo-jahodovom reze. Najobľúbenejšou kávou Slovákov je Espresso Grande, Cappucino a trojicu kávových nápojov uzatvára Café Latte.
Káve celkovo patrí v McDonald’s špeciálna pozornosť. Nie je sa preto čo čudovať, že si spoločnosť od Slovákov vyslúžila poctu v podobe prívlastku „najdôveryhodnejšia značka kaviarní“. Kávu svojim zákazníkom pritom ponúka pod dohľadom „zelenej žaby“ – nezávislej organizácie Rainforest Alliance, zameranej na ochranu životného prostredia a kvalitu produktov.

Myslí na životné prostredie aj pomoc druhým
Od roku 2003 spolu so svojimi zamestnancami spoločnosť triedi odpad priamo v reštauráciách pre účely ďalšej recyklácie či energetického zhodnotenia. Spoločnosť McDonald‘s taktiež mení obalové materiály za recyklovateľnejšie, znižuje emisie v prevádzkových procesoch a zefektívňuje spotrebu vody a energie. To všetko v rámci spomínaného konceptu reštaurácií novej generácie. „ Našim cieľom je viesť každý aspekt nášho biznisu prínosne a pozitívne - od spolupráce s našimi dodávateľmi, cez investície vytvárajúce príjemné prostredie v našich reštauráciách, až po pomoc ľuďom a miestam, kde máme situované svoje prevádzky. Je to záväzok, ktorý sme si dali, a ktorý budeme dodržiavať aj naďalej. Chceme byť jednoducho dobrým susedom, na ktorého sa ľudia vždy môžu spoľahnúť, “ dodáva Lucia Poláčeková, PR Supevisor McDonalds Slovakia.
V tom istom roku na Slovensku začala pôsobiť nezisková organizácia Ronald McDonald House Charities (RMHC), ktorá sa zameriava na vylepšovanie a rekonštrukcie priestorov jednotlivých oddelení detských nemocníc na Slovensku, čím pomáha chorým deťom a ich rodinám zažívať lepšie podmienky počas hospitalizácie malých pacientov. Pomôcť pritom môže každý z nás. Stačí si zakúpiť pochúťku v reštaurácii McDonald’s a prispieť ľubovoľnou sumou do kasičiek pri pokladni alebo zaokrúhliť platbu na kiosku. Všetky peniaze putujú na aktivity Ronald McDonald House Charities (RMHC).

Pravidlá spolupráce medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť v tomto odkaze.