Televízna príloha denníka SME TV oko prináša fenomén Denisy Vološčukovej Načo je komu verejná mienka? Na Slovensku sa práve končí veľký výskum príjmov a životných podmienok, na ktorom sa zúčastnilo okolo 6000 domácností. Ak by ho v členských štátoch neiniciovala únia, u nás by sa takýto veľký prieskum pravdepodobne nerobil. "Vládna elita akoby nemala záujem vedieť o dosahoch reforiem," hovorí sociologička Zuzana Kusá.
Pre politikov alebo pre obchodníkov je nevyhnutné vedieť, čo si myslí verejnosť. Preto fungujú agentúry, ktoré robia prieskumy. Kto v nich odpovedá za ostatných a aké témy letia najviac? Môže byť verejná mienka nástrojom manipulácie? Prečo je taká dôležitá?
V profilovom rozhovore pre TV oko tvrdí reklamný tvorca Róbert Slovák, že čím je niečo horšie, tým je to lepšie. Je zdeformovaný reklamou, ale má ju rád. Robí ju vraj úprimne a otvorene. Slovensko je preňho Eldorádo, kam by pozval zlatokopov. Nekupuje zahraničné minerálky, pretože máme vlastné. Nemá tridsať a konkurenčný boj na Slovensku berie ako príjemnú hru.