BRATISLAVA - Na Slovensku sa rozbieha nové podnikanie s názvom G-profit. Na perspektívu vysokých ziskov a nenáročnej práce už firma nalákala viac ako dvetisíc ľudí, ktorí do podnikania investovali desiatky miliónov korún.
Za vstupný poplatok od tisícok do desaťtisícok korún môžu klienti G-Profitu využívať zľavy v internetovom obchode. Naozaj by mohli zarobiť len získavaním nových členov. FOTO - INTERNET
BRATISLAVA - Na Slovensku sa rozbieha nové podnikanie s názvom G-profit. Na perspektívu vysokých ziskov a nenáročnej práce už firma nalákala viac ako dvetisíc ľudí, ktorí do podnikania investovali desiatky miliónov korún. Za ich peniaze im ponúka mizivú protihodnotu v podobe trojpercentnej zľavy na dovolenku či iné drobnosti.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
"Ak si kúpiš členskú kartu, môžeš sa podieľať na obchodoch našej firmy," povedal jeden z vyššie postavených manažérov firmy redaktorovi SME, ktorý predstieral záujem o vstup do firmy. Manažér je jeden zo zodpovedných za nábor ľudí. Zúčastniť sa môže každý, kto má záujem - stačí len zaplatiť vstupný poplatok, ktorým je karta na zľavy. Stojí od 16- do 69-tisíc korún.
Na pohovore, kde zástupcovia podniku vysvetľujú jeho stratégiu, padajú samé optimistické slová. "Koľko zarábaš," pýta sa manažér ľudí. "Nechcel by si mať príjem 20-tisíc denne? A čo tak za hodinu," dodáva.
Menej ochotný je hovoriť o podnikateľskej činnosti firmy. "Naše plány sú vybudovať najväčší internetový obchod na Slovensku a v strednej Európe," zhrnul. Pre nečlenov sú akékoľvek informácie o histórii a podnikaní firmy neprístupné. Na otázku, kde chce firma zobrať na také smelé plány kapitál, či ich chce financovať z vkladov nových členov, zástupca odpovedať nevie. "Peniaze získané za nákup karty vkladáme do marketingu, to znamená do pracovných výjazdov a náboru nových členov," hovorí manažér.
Firma G-profit, so sídlom v Žiline, má dnes podľa jej zástupcov okolo 2 200 členov hlavne v Bratislave a na západnom Slovensku. Sídlo firmy je v Žiline. Ak by si jej členovia kupovali stredne drahú kartu Štandard, vyzbierali sa už spoločnosti na zhruba 75 miliónov korún. Základné imanie firmy je 200-tisíc korún.
Jeden z ľudí, ktorých firma oslovila, sa obrátil na redakciu SME s obavou, že ide o klasický systém pyramídovej hry. Ten spočíva na zhromažďovaní peňazí prostredníctvom presviedčania a získavania stále nových ľudí. Pyramída funguje, kým sa nájde dosť ľudí, ktorí "živia" jej vrchné poschodia. Len čo sa počet nových členov prestane zvyšovať, pyramída sa zrúti.
Pyramídové hry, ktoré zarobili na dôverčivých prispievateľoch, zažili v postkomunistických štátoch boom v 90. rokoch. Poslednú veľkú pyramídu zvalili českí policajti, keď sa za mrežami ocitli desiatky členov hry Skyline. V Česku úrady zakázali aj systém Eurolight, ktorý podobne ako G-profit ponúkal za vstupné poplatky lacnejší tovar, v celej strednej Európe ho taktiež zakázali. G-Profit núka zľavy v internetovom obchode. Po porovnaní cien však ich zákazník pri niektorých tovaroch zaplatí aj po zľave viac, ako v klasickom kamennom obchode.