Názory poslancov sa rôznia

Národná rada bude rokovať o novom zákona o reklame. Zákon, ktorý predkladá ministerstvo hospodárstva, liberalizuje reklamný trh a zároveň má viac chrániť spotrebiteľa pred klamlivou a neetickou reklamou. Prináša aj tvrdšie sankcie za porušenie pravidiel.

Pri porušení zákona môže šíriteľ reklamy dostať pokutu do 2 miliónov korún, jej zadávateľ v prípade klamlivej alebo nekorektnej reklamy až do výšky 5 miliónov. Nový zákon by mal povoliť aj reklamu na alkohol. Na názor sme sa opýtali poslancov.

Jozef Prokeš (SNS): „Nemyslím si, že je to práve šťastná cesta. Už príliš veľa drog sa dostáva do nášho života, do toho patrí samozrejme aj alkohol. Ale oveľa väčšia propagácia konzumácie alkoholu a fajčenia je vo filmoch. To je problém, s ktorým si zatiaľ nevieme poradiť.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Alojz Rakús (KDH): „Moje stanovisko je zhodné s postojom výboru pre zdravotníctvo. Zákon sme neodporučili ani prerokovávať a navrhli sme jeho stiahnutie. Neprispieva to k redukcii neduhov, ako je toxikománia. Slovensko sa v tomto smere nemá čím chváliť, lebo patrí na popredné miesto na svete v spotrebe alkoholu a cigariet.“

Dušan Jariabek (HZDS): „Samozrejme, že sa treba brániť pred alkoholom aj cigaretami. Ale na druhej strane tento priemysel dáva do kultúry a do športu stále väčšie peniaze. Pozrite sa, čo sa stalo, keď takáto reklama mohla byť v Čechách a na Slovensku nie. Celá reklama išla do českých podnikov, SR prišla o niekoľko miliárd. Na všetkých satelitných staniciach reklama na vodku je, iba na Slovensku nie. A o to je u nás menej peňazí. Ide o to, aby sme štandardy EÚ dostali aj do našej legislatívy. Tento návrh zákona je jedným z nich.“

SkryťVypnúť reklamu

Branislav Orava (SDK): „Reklama na pivo a víno by mala byť povolená, je to podpora slovenského priemyslu. Zákaz takejto reklamy nemá priamy vplyv na pokles závislostí. V tom sa treba viac sústrediť na prevenciu, rodinu a podobne.“ (aha)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 687
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 5 843
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 041
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 443
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 363
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 953
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 730
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 327
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu