Pri porušení zákona môže šíriteľ reklamy dostať pokutu do 2 miliónov korún, jej zadávateľ v prípade klamlivej alebo nekorektnej reklamy až do výšky 5 miliónov. Nový zákon by mal povoliť aj reklamu na alkohol. Na názor sme sa opýtali poslancov.
Jozef Prokeš (SNS): „Nemyslím si, že je to práve šťastná cesta. Už príliš veľa drog sa dostáva do nášho života, do toho patrí samozrejme aj alkohol. Ale oveľa väčšia propagácia konzumácie alkoholu a fajčenia je vo filmoch. To je problém, s ktorým si zatiaľ nevieme poradiť.“
Alojz Rakús (KDH): „Moje stanovisko je zhodné s postojom výboru pre zdravotníctvo. Zákon sme neodporučili ani prerokovávať a navrhli sme jeho stiahnutie. Neprispieva to k redukcii neduhov, ako je toxikománia. Slovensko sa v tomto smere nemá čím chváliť, lebo patrí na popredné miesto na svete v spotrebe alkoholu a cigariet.“
Dušan Jariabek (HZDS): „Samozrejme, že sa treba brániť pred alkoholom aj cigaretami. Ale na druhej strane tento priemysel dáva do kultúry a do športu stále väčšie peniaze. Pozrite sa, čo sa stalo, keď takáto reklama mohla byť v Čechách a na Slovensku nie. Celá reklama išla do českých podnikov, SR prišla o niekoľko miliárd. Na všetkých satelitných staniciach reklama na vodku je, iba na Slovensku nie. A o to je u nás menej peňazí. Ide o to, aby sme štandardy EÚ dostali aj do našej legislatívy. Tento návrh zákona je jedným z nich.“
Branislav Orava (SDK): „Reklama na pivo a víno by mala byť povolená, je to podpora slovenského priemyslu. Zákaz takejto reklamy nemá priamy vplyv na pokles závislostí. V tom sa treba viac sústrediť na prevenciu, rodinu a podobne.“ (aha)