Ľudia sú so službami cestoviek často nespokojní

BRATISLAVA - Začiatkom júna sa vybrala skupina turistov - kolegov na polostrov Istria v Chorvátsku. Výlet sa nezačal najlepšie. K ...

Častým dôvodom nespokojnosti býva neskorý odlet alebo prílet lietadla. Ak trvá dlho, cestovná kancelária sa musí o svojho klienta postarať - zabezpečiť mu jedlo i ubytovanie. ILUSTRAČNÉ FOTO - ČTK

BRATISLAVA - Začiatkom júna sa vybrala skupina turistov - kolegov na polostrov Istria v Chorvátsku. Výlet sa nezačal najlepšie. K odjazdu sa nedostavil delegát, ktorý mal turistov vypraviť. "Keby sme neboli zohratá skupina, kde sa všetci poznajú, neviem, ako by sa to skončilo. Delegát sa vôbec nedostavil, suplovala ho naša "organizátorka", hovorí nespokojná turistka. Podobné problémy vôbec nie sú ojedinelé. Často sa stane, že sa presunie odlet či prílet lietadla, hotel nezodpovedá sľubom cestovnej kancelárie, alebo strava základným zdravotným predpisom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Menej hviezdičiek

Počiatočné problémy môžu byť niekedy predzvesťou väčších. Presvedčili sa o tom bratislavskí turisti, ktorí cestovali s piatou najväčšou českou cestovkou Sunny Days. Na základe katalógu si v cestovnej kancelárii objednali štvorhviezdičkový hotel. Pre nedostatok kapacít ich však ubytovali iba v trojhviezdičkovom. "Hotel mal byť s pokojnou atmosférou, menšou ubytovacou kapacitou, detským klubom a podobne, čo boli hlavné rozhodovacie kritériá pri výbere dovolenky, pretože sme cestovali s malým dieťaťom. Hotel na mieste žiadne tieto znaky nespĺňal. Išlo o podstatne menej komfortne vybavené zariadenie, s veľkou ubytovacou kapacitou a predovšetkým s hlučnou nočnou hudbou," spomína jeden z dovolenkárov cestovnej kancelárie Sunny Days.

SkryťVypnúť reklamu

V taktom prípade už turista často nemá inú možnosť, ako sa zmieriť s hotelom nižšej kategórie. Obhajovanie svojich práv príde na rad až po návrate z dovolenky. Základným predpokladom úspechu je spísanie reklamácie. Tak postupovali aj klienti Sunny Days.

Cestovná kancelária Sunny Days, ktorá pobyt dovolenkárom sprostredkovala, tvrdí, že o zmene v zájazde boli cestujúci informovaní ešte pred odletom. "Po reklamácii v zákonom stanovenej lehote 30 dní dostanú klienti vyjadrenie," povedala vedúca bratislavskej pobočky Sunny Days Lenka Šustková. Podľa nej majú klienti v tomto prípade nárok na finančnú náhradu. "Klientom bude poskytnutá kompenzácia vo forme rozdielu v cene medzi oboma hotelmi. Pred odletom dostali tiež možnosť využiť výlet, okruh ostrovom Djerba zdarma," dodala Šustková.

SkryťVypnúť reklamu

Nesplnené sľuby

Často nedostanú dovolenkári ani služby, za ktoré si špeciálne priplatili. "V cestovnej kancelárii v Bratislave sme k cene zájazdu priplatili za izbu s balkónom. Nepríjemne nás prekvapilo, že namiesto balkóna sme dostali terasu na prízemí. Obrátili sme sa so sťažnosťou na delegátku zájazdu. Ona sa síce pokúšala mailami a telefonicky spojiť s domácim ústredím, avšak vyzeralo to, akoby tam mali všetci dovolenku. Nakoniec nám nezostávalo nič iné, ako si na mieste priplatiť ďalších 20 eur za balkón," spomína turistka na zážitky z dovolenky.

Podľa Slovenskej obchodnej inšpekcie i zástupcov cestovných kancelárií v prípade nespokojnosti s poskytnutými službami by mali turisti dovolenku reklamovať. "Odporúčam im, aby sa obrátili v prvom rade na cestovnú kanceláriu," povedala hovorkyňa inšpekcie Danuša Krkošková. Ak je reklamácia oprávnená, dovolenkári dostanú náhradu. "Ak však cestovku neoslovia, tá im žiadnu náhradu vyplatiť nemusí," dodáva Krkošková. V prípade neúspechu reklamačného konania klientom zostáva už len možnosť využiť súd.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 843
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 073
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 055
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 487
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 3 730
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 754
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 507
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 284
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu