Pravidlá hry
1. Charakteristika hry
2. Konanie Majstrovstiev
Denník SME uverejnil v sobotu 23. 7. 2005 päť sudoku, ktoré sú od 6.00 zverejnené aj na internetovej stránke denníka SME.
Hráči sa môžu do Majstrovstiev zapojiť v priebehu dvoch dní - od 6,00 v sobotu do 6,00 v pondelok. SMS zaslané skôr alebo neskôr nebudú do Majstrovstiev zaradené.
3. Riešenie SUDOKU
Pre účely Majstrovstiev budú použité tri sudoku o rozmere 9 x 9 políčok a dve sudoku o rozmere 16 x 16 políčok. SUDOKU budú mať rôznu obtiažnosť.
Pri SUDOKU o rozmere 9 x 9 políčok je cieľom nájsť také rozmiestnenie čísel v mriežke, aby boli zároveň v každom:
a) riadku,
b) stĺpci,
c) graficky zvýraznenom štvorci o rozmere 3 x 3 políčok,
použité všetky čísla od 1 do 9 a aby tam každé číslo od 1 do 9 bolo použité práve jedenkrát.
Pri SUDOKU o rozmere 16 x 16 políčok je cieľom nájsť také rozmiestnenie písmen v mriežke, aby boli zároveň v každom:
a) riadku,
b) stĺpci,
c) graficky zvýraznenom štvorci o rozmere 4 x 4 políčok,
použité písmená od A po P (A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P) a aby tam každé z týchto písmen bolo použité práve jedenkrát.
4. Označenie SUDOKU
Každé zo SUDOKU bude zreteľne označené poradovým číslom. V každom SUDOKU bude jedno majstrovské pole, ktoré bude graficky zreteľne označené.
5. Zasielanie odpovedí
Hráči sa do Majtrovstiev zapoja tak, že zašlú čísla a písmená z Majstrovských polí v SMS na číslo 6661.
V úvode textu SMS napíše hráč kľúčové slovo SUDOKU, pričom nezáleží na veľkosti písmen. Ak nie je táto podmienka splnená, správa nie je zaradená do hry. Po kľúčovom slove nasleduje medzera.
V ďalšom texte SMS uvedie hráč čísla a písmená z Majstrovských polí usporiadané v poradí, v akom nasledujú a sú očíslované jednotlivé SUDOKU. Na prvom mieste teda bude číslo z majstrovského pola prvého SUDOKU, nasledovať bude číslo z majstrovského pola druhého SUDOKU a tak ďalej. Jednotlivé čísla a písmená uvádzajte bez medzery.
Text SMS sa teda skladá z kľúčového slova SUDOKU, medzery, troch čísel a dvoch písmen z majstrovských polí.
Čísla a písmená nesmú byť oddelené medzerami ani inými znakmi.
Príklad – ak chce hráč ako svoje riešenia uviesť čísla 2, 8 a 9 a písmená B a D, text SMS bude vyzerať nasledovne:
SUDOKU 289BD
Každý hráč môže poslať viacero SMS s riešeniami, posudzovať sa však bude len posledná SMS. Takýmto spôsobom je možné aj opraviť predchádzajúcu nesprávnu odpoveď.
Cena odpovednej SMS je 6 Sk vrátane DPH.
6. Vyhodnotenie
Za každú správnu odpoveď získava hráč jeden bod. O poradí hráčov rozhoduje vyšší bodový zisk. Pri rovnosti bodov rozhoduje nižší čas potrebný na zaslanie riešení SUDOKU.
Pri rovnosti bodov aj času rozhoduje o poradí žreb.
Správne riešenia budú zverejnené v denníku SME v utorok 26. 7. 2005 spolu s výsledkami Majstrovstiev a výsledkami žrebovania.
7. Informácia o počte bodov
Každý hráč dostane po odoslaní svojho riešenia spätnú SMS, v ktorej dostane informáciu o počte bodov, ktoré získal.
Hráč môže následne zasielať ďalšie SMS, pričom vždy sa bude počítať posledná zaslaná SMS.
8. Informácia o poradí
Kedykoľvek v čase od začiatku hry až do stredy 27. 7. 2005 si môže každý hráč vyžiadať SMS s informáciou o svojom aktuálnom poradí, ktoré sa určí na základe porovnania jeho bodového zisku a času s bodovým ziskom a časom ostatných hráčov, ktorí do daného okamihu zaslali svoje riešenia.
Žlté pole – majstrovské pole (použite v texte SMS)