TRENČÍN. Zdá sa, že mnohí z festivalových návštevníkov sa v posledný deň Pohody riadili známym heslom Emila Zátopka „Keď nevládzeš, pridaj“. Alebo akoby záver festivalu vyvolal v ľuďoch pocit, že ho ešte treba schmatnúť za chvost a užiť si ho, než príde nedeľné vítanie slnka.
Na sobotňajších koncertoch tak bolo neraz viac ľudí ako v predošlých dňoch. A prišiel zrejme aj vrchol v návštevnosti jedného koncertu tohtoročnej Pohody. Postaral sa o to headliner Central Cee.
Úspešný britský raper zároveň potvrdil slová Caroline Polachekovej, ktorá v Trenčíne hovorila o tom, že ľudia vyžadujú v postcovidovej ére od hudobníkov väčšiu vizuálnu šou a aj samotní hudobníci sa o to snažia. Koniec koncov, ani Caroline Polachek, ktorá vystúpila na prelome piatka a soboty, vizuálnu stránku svojho koncertu nezanedbávala.

Central Cee mal okrem obrazových projekcií pripravené na hlavnom pódiu aj pyrotechnické efekty. Publikum bolo nadšené, mnohí však zrejme ľutovali, že na pódiu nepotiahol ani vyhradenú hodinu a skončil trochu skôr.
Typický festivalový režim
Návštevníci si však ochotne vyberali aj koncerty bez efektov. Ben Howard patrí k tým hudobníkom, ktorí väčšinou iba stoja pri mikrofóne, sú úplne zabratí do svojej hudby a s publikom komunikujú len minimálne. Priestor pred pódiom, kde vystúpil už v piatok večer, sa však zapĺňal a Howard na svoju introspektívnosť lákal postupne čoraz viac zvedavcov.
V sobotu mal natrieskané hľadisko napríklad aj „otec ethio-jazzu“ Mulatu Astatke. A jediná šou, ktorá sa na jeho koncerte konala, bola tá hudobná.

Už len v tomto krátkom výpočte umelcov pritom vidieť žánrovú i generačnú rozmanitosť vystupujúcich. Prebehnutím medzi pódiami sa návštevník dostával do celkom inej hudobnej klímy.