"Chápem, že sa Ivan Korčok stretáva s ľuďmi v regiónoch, potrebuje budovať znalosť. Bol tridsať rokov diplomatom, ale stále je to neporovnateľné s tým, akú poznateľnosť má Pellegrini," hovorí PAVOL MINÁR.
Podľa odborníka tieto voľby nie sú o tom, či vyhrá Pellegrini, alebo Korčok, ale o tom, či ich vyhrá Fico. O to isté pôjde aj v druhom kole. Tvrdí, že je otázne, koľko voličov z tých, ktorí nechcú, aby "mali všetko", sa rozhodne ísť voliť.
Za dôležité tiež považuje, či voliči pochopia, že všetko nemôže byť krištáľovo čisté, a to, že niekto nekomunikuje alebo robí horšiu kampaň, nie je až také dôležité ako vyšší princíp - teda hodnota, ktorú prináša.
Pri rozhovore veľmi dbal na to, aby zaznelo, že jeho hodnotenie komunikačných kampaní kandidátov na post prezidenta je čisto odborné a nezohľadňuje jeho politický názor.
Z rozhovoru sa dozviete:
- Prečo sa zdá, že prezidentské kampane sú mdlé.
- Ako hodnotí Pellegriniho rozhodnutie nekomunikovať.
- Ako hodnotí vizuály kandidátov s najvyššími preferenciami.
- Prečo potrebuje Korčok vlastný príbeh a či Pellegrinimu pomáha, že je predseda parlamentu.
- Ako hodnotí kampane ďalších kandidátov.
- Či je pol milióna eur dosť na prezidentskú kampaň.
Médiá komentujú prezidentskú kampaň ako mdlú. Ako ju z komunikačného hľadiska vnímate vy?
Prejavuje sa platnosť zákona, ktorý hovorí, že súčasťou kampane nemôžu byť „tretie strany“ a že politické strany nemôžu použiť na podporu aktivít svojho kandidáta prostriedky od štátu, ktoré dostali za volebný zisk. Strany sa snažia obísť legislatívu, preto to oficiálne vyzerá, že kampaň robia sebe.
Ale z bilbordov je čitateľné, že podporujú svojho kandidáta, aj keď ho priamo nemenujú.
Prispieva k pocitu mdlej kampane aj to, že Peter Pellegrini sa rozhodol, že nebude chodiť do diskusií v médiách?
Z jeho pohľadu je to dobrá stratégia. Aj keď nerobí nič nové. Naučil sa to od Roberta Fica, Andreja Babiša či Donalda Trumpa.
Vyzerá to tak, že nekomunikovať sa stáva jedným z trendov politickej komunikácie. Respektíve komunikovať iba prostredníctvom svojich kanálov.
Zároveň vidíme, ako sa za posledné obdobie zmenila ponuka médií. Politici už nie sú odkázaní iba na veľké celoslovensky pôsobiace médiá.
Na druhej strane, nevysiela tým Peter Pellegrini signál, že nemá záujem o niektorých voličov? Napríklad tých, ktorí sa ešte len rozhodujú?