SME

Najväčší konkurent Tesly prišiel na Slovensko, šoférovali sme BYD Seal

Nechýbajú vyspelé technológie.

Značka BYD prichádza na Slovensko.Značka BYD prichádza na Slovensko. (Zdroj: Peter Kálmán)

Leopoldova brána je dosť úzka, a tak zapíname kamerový systém a z areálu bratislavského hradu vychádzame v konvoji moderných, ale zatiaľ málo známych áut, ktoré si turisti zvedavo fotia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Značka BYD oficiálne prichádza na slovenský trh a do konca roka sľubuje vznik dvadsiatich predajných miest. V rámci prvého zoznámenia sme si v krátkosti vyskúšali elektrický sedan BYD Seal, okrem neho ponuka štartuje aj s dvoma SUV modelmi a ďalšie cenovo dostupnejšie pribudnú ešte v priebehu tohto roka.

Najväčší a aj najznámejší výrobca elektromobilov v Číne môže tento rok zosadiť svetového lídra Teslu. Už minulý rok bol BYD v tesnom závese s predajmi. Z výrobných liniek zišlo vyše 1,7 milióna vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Automobilka, ktorá má len 20-ročnú históriu, zaznamenala v posledných rokoch raketový vzostup. Jej názov je skratkou pre Build Your Dreams, teda "buduj svoje sny".

BYD Sealion 7

Najnovším z trojice na Slovensku uvedených modelov je kompaktné elektrické SUV Sealion 7, ktoré malo svetovú premiéru v novembri 2023.

Využíva moderný podvozkový základ e-Platform 3.0 s 800-voltovou architektúrou a s Blade batériami, ktoré sa pri poškodení nevznietia a majú poskytnúť aj dlhší životný cyklus.

V základnej verzii Comfort poháňa zadné kolesá elektromotor s výkonom 230 kW (313 koní) a energiu dodáva batéria s LFP katódou a kapacitou 82,5 kWh.

Dojazd má byť 482 kilometrov a maximálny nabíjací výkon je 150 kW.

BYD Sealion 7výkonpohonbatériadojazdcena
Comfort230 kW(313 k)RWD82,5 kWh482 km47690 €
Design AWD390 kW(530 k)AWD82,5 kWh456 km52790 €
Excellence AWD390 kW(530 k)AWD91,3 kWh502 km56390 €

Silnejšia verzia Design AWD je s pohonom všetkých kolies a s výkonom 390 kW (530 koní) a na stovku zrýchli za 4,5 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Vrcholom je štvorkolka Excellence AWD, ktorá má 91,3 kWh batériu pre dojazd 502 kilometrov a nabíjací výkon až 230 kW.

BYD Seal

Po dizajnovej stránke nás najviac zaujal sedan BYD Seal, ktorý sa vyrába od roku 2022. Aj on využíva LFP Blade batériu s kapacitou 82,5 kWh s dojazdom 570 kilometrov.

Kým zadokolka má výkon 230 kW (313 koní), pri pohone všetkých kolies je to až 390 kW (530 koní).

Zrýchlenie z nuly na sto vtedy trvá len 3,8 sekundy a maximálny nabíjací výkon je vždy 150 kW. A práve s takouto verziou sme si dali prvú jazdu po Bratislave.

BYD Sealvýkonpohonbatériadojazdcena
Design230 kW(313 k)RWD82,5 kWh570 km45690 €
Excellence390 kW(530 k)AWD82,5 kWh520 km50790 €

Spracovaním interiéru BYD Seal rozhodne neurazí a vidieť snahu o zaujímavý dizajn. Minimalistická Tesla Model 3 však vyzerá vo vnútri nadčasovejšie, vyhýba sa oblým líniám aj lesklému čiernemu laku.

Zrejme najväčšou zaujímavosťou je hlavná 15,6-palcová obrazovka, ktorá sa dá pomocou tlačidla na volante otočiť z vodorovnej do zvislej polohy.

SkryťVypnúť reklamu

Kabína je veľmi dobre odhlučnená, nepočuť žiadne nežiaduce zvuky. Vybrať sa dá z troch režimov jazdy, ale nastavenie rekuperácie márne hľadáme.

Štandardom je tepelné čerpadlo, aj funkcia V2L pre napájanie spotrebičov či bezkľúčové odomykanie pomocou smartfónu. Inak je vo výbave všetko, na čo si len spomeniete, okrem head-up displeja.

Riadenie nie je príliš preposilované, brzdy nám prišli slabšie, najmä keď chýbala výraznejšia možnosť rekuperácie alebo jazdy s jedným pedálom.

Pre manévrovanie v meste nie je auto príliš veľké, pozícia za volantom je tiež dobrá a zrýchlenie vie pekne zatlačiť do sedadla. Obrovská obrazovka nám prišla slabšie využitá.

BYD Seal U DM-i

Tretím predstavovaným modelom bol plug-in hybrid BYD Seal U DM-i, ktorý pôsobil vizuálne už o niečo starším dojmom, nie však technicky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poháňa ho 1,5-litrový benzínový motor a elektromotor, spolu majú systémový výkon 160 kW (218 koní).

Trakčnú LFP batériu s kapacitou 18,3 alebo 26,6 kWh je možné nabíjať aj DC prúdom s výkonom 18 kW a kombinovaný elektrický dojazd má byť 80 kilometrov. Okrem predného pohonu má tento plug-in hybrid k dispozícii aj štvorkolku.

Prvým slovenským dílerom značky BYD je Auto-Impex, rokovania s ďalšími pokračujú, do konca tohto roka chce mať značka na Slovensku 20 predajcov. Na autá je záruka 6 rokov alebo 200-tisíc kilometrov.

BYD Seal U DM-ivýkonpohonmotorbatériacena
Boost160 kW (218 k)FWD1,5 atmo18,3 kWh38490 €
Comfort160 kW (218 k)FWD1,5 atmo26,6 kWh40990 €
Design238 kW(324 k)AWD1,5 turbo18,3 kWh45590 €

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 022
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 895
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 094
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 369
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 845
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 141
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 742
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 482
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  2. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  3. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  4. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  5. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  6. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  7. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  8. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 755
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 324
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 418
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 677
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 120
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 035
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 576
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu