BRATISLAVA 4. septembra (SITA) – Posledný večer pred začiatkom nového školského roka 2005/2006 využil minister školstva Martin Fronc na príhovor žiakom, ich rodičom aj učiteľom prostredníctvom verejnoprávnej Slovenskej televízie. Šéf rezortu v ňom predovšetkým argumentoval, prečo je dôležitá pripravovaná reforma vzdelávania. Niekoľkokrát počas príhovoru spomenul hlavné posolstvo tejto reformy – naučme sa učiť, učíme sa pre život.
Podľa Fronca sa síce v posledných rokoch urobil na školách „obrovský kus práce“, napriek tomu si uvedomuje niekoľké nedostatky. Spomenul si najmä na nespokojných rodičov z malých dedín a odľahlých miest, ktorých trápi, že ich deti sa dostávajú do školy niekedy veľmi ťažko. Práve im minister prisľúbil postupné zavedenie nových školských autobusov.
Minister sa prihovoril príhodou z konca uplynulého školského roka, keď ho pri odovzdávaní vysvedčení zaskočili šiestaci otázkou z dejepisu. Išlo pritom o informáciu z ich učebníc, avšak nijako im nepomôže spoznať hĺbku našich dejín. Aj tento príklad využil minister ako argument, prečo je reforma potrebná. Zdôraznil, že dôležitejšie je pripraviť deti do života, kde ich čakajú zložitejšie skúšky. „Nie je dôležité, aby mali v hlave kopu poučiek, vzorcov a ďalších nesúvislých informácií. Je dôležité, aby sme ich naučili, ako rozlíšiť dobré od zlého, mravné od skazeného, krásne od nepekného,“ dodal minister.
Fronc zároveň prisľúbil rodičom, učiteľom i samotným žiakom, že v nasledujúcich mesiacoch bude navštevovať školy. Chce diskutovať o tom, ako si rodičia predstavujú vzdelávanie svojich detí a ako sa to dá spolu s učiteľmi i zástupcami samosprávy zabezpečiť.