Elektronické bankovníctvo sa stáva štandardom

Tak ako sme si pred pár rokmi zvykali na platobnú kartu a platenie s ňou, rovnako si zvykáme aj na elektronické bankovníctvo. Platobné karty sa stali veľmi rýchlo súčasťou bankových produktov,

FOTO - ARCHÍV

a pomerne rýchlo sa v produktových portfóliách udomácnilo elektronické bankovníctvo. Už ho nemožno považovať za novinku. Banky majú vo svojich ponukách minimálne tri základné produkty a jeho rozširovanie sa dá očakávať aj naďalej. O využívaní zo strany klientov bánk ani nehovoriac.

Za veľmi krátke obdobie fungovania zaznamenalo elektronické bankovníctvo nemalý rozmach. Je to spojené jednak so snahou ľudí jednoducho riešiť svoje finančné záležitosti, ktoré by inak museli riešiť návštevou svojej bankovej inštitúcie a jednak je to spojené s rýchlym rozvojom v oblasti informačných technológií. Objavujú sa nové riešenia, nové spôsoby, ktoré sa postupne stávajú dostupné bežnému klientovi a banky ich bravúrne zaraďujú do svojich služieb a využívajú na komunikáciu a operácie pre klientov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najrozšírenejší internet banking

Rôzne prieskumy i samotné banky potvrdzujú, že internet banking sa stal v oblasti e-bankingu fenoménom tejto doby. Jeho rozvoju výrazne pomohol rozvoj internetu a predovšetkým spôsob, ako sa prostredníctvom neho dá komunikovať s bankou. Za službu pre široké použitie i široký rad používateľov možno označiť tzv. telefónne bankovníctvo. Je pre mnohých dostupnejšie než internet a cez túto službu možno takisto realizovať mnohé operácie.

Banky neposkytujú prostredníctvom svojich elektronických kanálov len informácie všeobecného charakteru, dovoľujú komunikovať s bankou o osobných finančných záležitostiach. V niektorých prípadoch donedávna povoľovali realizovať len tzv. pasívne operácie. Tie umožňovali síce "vidieť" svoje financie - dovoľovali klientovi poznať stav a jeho pohyby na účte, v súčasnosti je rozsah služieb oveľa širší. Aktívne operácie predstavujú už možnosť, kedy vie klient realizovať platby - zadávať prevodné príkazy - zo svojho účtu. Práve to je plus elektronického bankovníctva, potvrdzuje to aj prax. Klienti, ktorí ho využívajú, najčas-tejšie zisťujú stav na účte, ale predovšetkým realizujú platby. Ostatné služby sú pre nich už nadštandardom. Hoci netreba zabúdať, že banky počet služieb cez e-banking stále rozširujú. Záujemcovia si môžu vybrať e-mail banking, SMS banking alebo napríklad GSM banking. Pre stredné a väčšie firmy je takmer vo všetkých bankách k dispozícii home banking.

SkryťVypnúť reklamu

Používateľov e-bankingu pribúda

"Počet klientov elektronického bankovníctva sa neustále zvyšuje," potvrdila nám trend v tejto oblasti Katarína Keráčiková z Dexia banky.

Tak ako sme si pred pár rokmi zvykali na platobnú kartu a platenie s ňou, rovnako si zvykáme aj na elektronické bankovníctvo. Platobné karty sa stali veľmi rýchlo súčasťou bankových produktov, tak sa pomerne rýchlo v produktových portfóliách udomácnilo elektronické bankovníctvo. Už ho nemožno považovať za novinku. Banky majú vo svojich ponukách minimálne tri základné produkty a jeho rozširovanie hrozí aj naďalej. O využívaní zo strany klientov bánk ani nehovoriac.

Za veľmi krátke obdobie fungovania zaznamenalo elektronické bankovníctvo nemalý rozmach. Je to spojené jednak so snahou ľudí jednoducho riešiť svoje finančné záležitosti, ktoré by inak museli riešiť návštevou svojej bankovej inštitúcie a jednak je to

SkryťVypnúť reklamu

spojené s rýchlym rozvojom v oblasti informačných technológií. Objavujú sa nové riešenia, nové spôsoby, ktoré sa postupne stávajú postupne dostupné bežnému klientovi a banky ich bravúrne zaraďujú do svojich služieb a využívajú na komunikáciu a operácie s klientom.

Najrozšírenejší internet banking

Rôzne prieskumy i samotné banky potvrdzujú, že internet banking sa stal v oblasti e-bankingu fenoménom tejto doby. Jeho rozvoju výrazne pomohol rozvoj internetu a predovšetkým spôsob, ako sa prostredníctvom neho dá komunikovať s bankou. Za službu pre široké použitie i široký rad používateľov možno označiť tzv. telefónne bankovníctvo. Je pre mnohých dostupnejšie než internet a cez túto službu možno takisto realizovať mnohé operácie.

Banky neposkytujú prostredníctvom svojich elektronických kanálov len informácie všeobecného charakteru, dovoľujú komunikovať s bankou o svojich finančných záležitostiach. V niektorých prípadoch donedávna povoľovali realizovať len tzv. pasívne operácie. Tie umožňovali síce "vidieť" svoje financie - dovoľovali klientovi poznať jeho stav a pohyby na účte, v súčasnosti je rozsah služieb oveľa širší. Aktívne operácie predstavujú už možnosť, kedy vie klient realizovať platby - zadávať prevodné príkazy - zo svojho účtu. Práve to je plus elektronického bankovníctva, potvrdzuje to aj prax. Klienti, ktorí ho využívajú, najčastejšie zisťujú stav na účte, ale predovšetkým realizujú platby. Ostatné služby sú pre nich už nadštandardom. Hoci netreba zabúdať, že banky počet služieb cez e-banking stále rozširujú. Záujemcovia si môžu tzv. e-mail banking, SMS banking alebo napríklad GSM banking. Pre stredné a väčšie firmy je takmer vo všetkých bankách k dispozícii home banking.

SkryťVypnúť reklamu

Používateľov e-bankingu pribúda

"Počet klientov elektronického bankovníctva sa neustále zvyšuje," potvrdila nám trend v tejto oblasti Katarína Keráčiková z Dexia banky.

"Stále viac z nich si uvedomuje výhody takejto komunikácie s bankou z pohodlia svojho bytu alebo práce. Najsilnejšou motiváciou naďalej zostáva lacnejšia a efektívnejšia práca so svojimi účtami bez nutnosti osobnej návštevy banky." Podľa slov Jany Lukáčovej, v Ľudovej banke každý mesiac pribúdajú klienti, ktorí si aktivujú všetky alebo niektorý kanál elektronického bankovníctva. "To v minulosti nebolo pravidlom, a takisto ho aj aktívne využívajú. Je to pohodlnejšie a hlavne lacnejšie."

Elektronické bankovníctvo sa stáva štandardom. Napríklad OTP Banka do roku 2003 ponúkala len home banking a telefónne bankovníctvo prostredníctvom automatickej hlasovej služby IVR. "Potom sme zaradili do ponuky internet banking, GSM banking, SIMToolkit banking a call centrum. Neskôr nasledovali e-mail banking a OTPpay. Zavedenie služieb si vyžiadal trh a dnes je elektronické bankovníctvo súčasťou zmlúv s väčšinou nových klientov. Starší klienti postupne priberajú elektronické bankovníctvo ako pridanú hodnotu k jestvujúcim produktom," vysvetľuje Norbert Lazar z OTP Banky. Vo Všeobecnej úverovej banke podľa slov jej hovorkyne Aleny Walterovej, štartovalo elektronické bankovníctvo pred piatimi rokmi. Dlhodobejšie fungoval len home banking. Pribudol internet banking, služba Kontakt a GSM banking a odvtedy zaznamenali neustále výrazný záujem a tiež využívanie týchto služieb. "Svedčí o tom fakt, že 79 % klientov má zavedené niektorú zo služieb e-bankingu." V UniBanke na ilustráciu v porovnaní s rokom 2001 vzrástol počet klientov tejto služby o viac ako 30 000 a počet platieb sa zdvojnásobil. Výrazný nárast potvrdzuje aj Slovenská sporiteľňa, veď v roku 2000 používalo elektronické bankovníctvo 46 800 klientov, v júni tohto roku už viac než 250 000. "Prostredníctvom telefónneho bankovníctva a internet bankingu sa rieši čoraz širšie spektrum služieb, ktoré sa daloe v minulosti vykonávať len pri návšteve banky," dodáva Roman Začka z Tatra banky.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: sbr

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 881
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 073
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 875
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 748
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 550
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 399
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 055
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 805
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu