Paríž 3. novembra (TASR) - Renomovaný francúzsky denník Le Monde sa podrobil výrazným zmenám dizajnu a čitateľom bude od pondelka ponúkať viac fotografií, menej článkov a väčšie písmená.
Modifikácie sú reakciou na pokles predaja a meniacu sa spoločnosť, ktorá správy čoraz viac získava cez internet, mobilné telefóny a noviny poskytované zadarmo v metre, uviedol vydavateľ Jean-Marie Colombani.
Novinári a grafici zmeny uskutočnili po konzultácii so stovkami čitateľov. Najviac viditeľné novosti budú kozmetické. Veľkosť písmen sa zväčší o 13 percent, bude viac fotografií a farebných stránok.
Vyostrí sa aj článková časť novín. Denník bude rozdelený do troch častí - "správy", "analýzy" a "rendezvous". V spravodajskej časti bude jeden hlavný článok na stranu. Na tretej stránke sa bude Le Monde venovať určitej téme z iného uhla ako iné noviny. Druhá časť sa sústredí na profily, debaty a analýzy, tretia bude venovaná každodennému životu, kultúre, počasiu, televízii a rozhlasu.
Vydavatelia dúfajú, že zmenou dizajnu si noviny udržia súčasných čitateľov. Le Monde tvrdí, že má viac ako dva milióny čitateľov a denný náklad 324.000 výtlačkov.
Duchovným otcom Le Monde je generál Charles de Gaulle, neskorší prezident Francúzska, ktorý koncom druhej svetovej vojny vycítil potrebu pre nezávislé fórum pre správy a verejnú debatu. Le Monde po prvý raz vyšiel 19. decembra 1944.