Corinne Namblared-Bouverot. FOTO- TASR
Zástupcovia konzorcia ISAP si aj po vyjadreniach ministra dopravy Pavla Prokopoviča stoja za tým, že ponúkli za akcie letiska M. R. Štefánika v Bratislave o dve miliardy korún viac ako odporúčaný uchádzač TwoOne, kde figuruje viedenské letisko Schwechat. Zároveň tvrdia, že proces vyhodnocovania ponúk nebol zo strany privatizačného poradcu Meinl Bank férový. Na otázky denníka SME odpovedala generálna riaditeľka infraštrukturálneho fondu GalaxyS, ktorý je taktiež členom konzorcia ISAP, Corinne Namblared-Bouverot.
Aká je výška ponuky konzorcia ISAP za 66 percent akcií bratislavského letiska?
"Naša ponúkaná kúpna cena, ktorá je uvedená v záväznej dohode o predaji akcií, je za akcie letiska v Bratislave 8 miliárd a za akcie letiska v Košiciach 1,06 miliardy korún."
Prečo teda minister dopravy Pavol Prokopovič tvrdí, že konzorcium ponúka za akcie len 4,8 miliardy korún?
"To je vytrhnuté z kontextu. Naša ponuka totiž okrem záväznej na 8 miliárd v hotovosti, obsahuje ešte aj návrh na finančnú optimalizáciu letiskovej spoločnosti. Ten hovorí, že v prvej splátke dáme 4,8 miliardy a v druhej 3,2 miliardy korún. Tento model prináša určité výhody, ale opakujem, je to len návrh, ktorý by musela schváliť vláda. Pokiaľ nie, platí naša záväzná ponuka 8 miliárd korún."
Prečo ste vlastne vyšli s týmto návrhom?
"Mysleli sme si, že nás to zvýhodní oproti konkurencii."
Ako teda hodnotíte vyjadrenia ministra Prokopoviča o cenovej ponuke ISAP-u?
"Tieto vyjadrenia boli len pred pár dňami a nemyslím si, že je vhodné ich komentovať".
Mohli by ste vysvetliť podľa niektorých spornú pozíciu prevádzkovateľa letiska Kolín-Bonn v konzorciu ISAP?
"Letisko Kolín-Bonn bolo stále členom konzorcia. To, že nemá podiel v konzorciu, je len technická záležitosť, ktorá súvisí s komplikovanou politickou situáciou v Nemecku, o ktorej všetci vieme. Letisko pritom už podpísalo opciu na kúpu podielu v konzorciu a dohodu o poskytnutí know-how."
Jedna z vašich sťažností ministrovi sa dotýkala poradcu Meinl Bank. Člen jej predstavenstva Julius Meinl sa ešte pred odovzdaním ponúk mal vyjadriť, že hlavný privatizačný poradca Meinl Bank už pozná víťaza tendra. Kde ste sa k tomuto vyjadreniu dostali?
"Tieto informácie sa objavili v rakúskych médiách, napríklad v denníku Standard, ktoré sa k nim dostali prostredníctvom rakúskej tlačovej agentúry APA. Hoci Meinl Bank dementovala tieto vyjadrenia, tlačová agentúra nikdy nevydala jasnú opravu."
Aké budú vaše ďalšie kroky?
"Naďalej sa budeme snažiť prezentovať našu ponuku verejnosti prostredníctvom médií. Budeme teda bojovať dovtedy, kým nebude naša ponuka férovo vyhodnotená a sme pripravení sprístupniť našu ponuku verejnosti. Budeme žiadať od vlády, aby okrem výsledných tabuliek zverejnila aj detailné hodnotenia podnikateľských plánov."
Ako hodnotíte fakt, že ani po akceptovaní ceny za akcie osem miliárd pre Bratislavu a 1,06 miliardy pre Košice nezvíťazí ISAP, ale Abertis?
"Okrem samotnej ceny sa spoliehame aj na hodnotenie poradcu SH&E, ktorý tvrdí, že podnikateľský plán ISAP-u a Abertisu sú na približne rovnakej úrovni. V záverečnom hodnotení to tak však nevyzerá. (ISAP a TwoOne získali zhodne po 12,5 bodu a Abertis získal 16 bodov - pozn. redakcie). Navyše, oproti Abertisu ponúkame takmer o 5 miliárd korún za akcie viac."
Hovorca ministra Tomáš Šarluška pred niekoľkými dňami naznačil, že konzorcium ISAP riskuje svojou komunikáciou cez médiá diskvalifikáciu zo súťaže.
"Je dôležité povedať, že ISAP sa nesnaží ovplyvňovať priebeh privatizácie. Na druhej strane tvrdíme, že sme nedostali žiadnu oficiálnu odpoveď na naše listy poradcovi, výberovej komisii ani na listy ministrovi dopravy. Nevidíme inú cestu, len ísť do médií a na verejnosť. Nebudeme predsa ticho sedieť."
Takže idete do rizika, že môžete byť vylúčení?
"Nemáme čo stratiť, budeme bojovať."