Uplynulý rok radí nadnárodná spoločnosť Incheba _XPO Bratislava k najlepším v celej svojej histórii. Incheba Bratislava a jej zahraničná pražská dcérska spoločnosť uskutočnili v roku 2005 spolu do dvesto veľtržných, výstavných a ďalších podujatí, počet návštevníkov prekročil polmiliónovú hranicu.
Incheba vychádza z filozofie, že spokojný vystavovateľ príde rád každý rok.
Stúpa kvalita podujatí aj samotných prezentácií vystavovateľov. "Myslím si, že dobre pripravené slovenské výstavníctvo v určitej svojej časti, medzi ktorú sa oprávnene radí tiež Incheba, zažíva opäť konjunktúru," vyjadruje svoje presvedčenie predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Incheba, a. s. Bratislava, Alexander Rozin.
Výstavné a kongresové centrum Incheba _XPO Bratislava disponuje škálou flexibilných priestorov s rozmanitou výbavou, najmodernejšími technológiami. Má najväčšiu krytú halu a najväčšie parkovisko v uzatvorenom priestore na Slovensku, hotel pri centre mesta a výškovú budovu s kancelárskymi priestormi.
Investície za takmer miliardu
Počas uplynulých desiatich rokov sa bratislavský areál rozšíril, pribudli nové pavilóny a objekty, zintenzívnila sa činnosť dcérskej spoločnosti v ČR, sprehľadnila sa štruktúra organizovaných výstav. Investície dosiahli takmer miliardu korún.
"Od práve sa začínajúceho roka preto očakávame na svojich podujatiach ďalšie zvýšenie účasti zahraničných firiem a odborníkov. Už po vstupe Slovenska a Českej republiky do Európskej únie sa na mnohých veľtrhoch začali objavovať európske firmy, ktoré predtým nechodili. Podľa odhadu môže byť tento nárast až asi o pätinu počtu zahraničných vystavovateľov," odhaduje generálny riaditeľ spoločnosti.
Zo stoviek pripravovaných podujatí nadnárodnej Incheby spomína najmä medzinárodné veľtrhy Coneco a Autosalón Bratislava, rezonovať podľa neho môžu ďalšie dobre známe výstavné, umelecké, ale aj nové podujatia. "Z pohľadu perspektív dlhodobejšieho časového horizontu sa už v súčasnosti javí ako podujatie, ktoré prerastie rámec Slovenska, medzinárodný veľtrh obrannej techniky IDEB (International defence exhibition Bratislava) v máji tohto roka," myslí si A. Rozin. Podobný veľtrh pod názvom IDEE organizovalo do tohto roka výstavisko TMM v Trenčíne.
Nič netreba preceňovať
Na otázku, či slovenskému výstavníctvu nechýba audit, rebríček podľa istých kritérií, akými sú napríklad výstavná plocha, počet vystavovateľov, návštevníkov a podobne, A. Rozin reaguje: "Spresnenie uvedených kritérií prinesie zavedenie nových technológií, napríklad elektronickej evidencie návštevníkov. Rátame s ňou aj pri výstavných expozíciách Incheby. Napriek tomu, že si pri uvedených porovnaniach počíname veľmi dobre, nerád by som ich na druhej strane preceňoval. Priznám sa, že nie som ani zástancom výroby rebríčkov." Kritériá sú podľa jeho slov dôležité, je však presvedčený, že samé o sebe majú ohraničenú výpovednú hodnotu. "Určite je rozdiel, ktorý sa však v počte vystavovateľov pri aritmetickom vyjadrení neprejaví, ak vystavuje napríklad na veľtrhu Coneco Slovenský plynárenský priemysel alebo podnikateľ inštalatér," konštatuje A. Rozin. Myslí si tiež, že vo vývoji slovenského výstavníctva nie je v súčasnosti vylúčený ani čiastočný účelový návrat k trendu "jarmočníctva", s ktorým súvisia znížené nároky na úroveň a cenové hladiny. "Na túto okolnosť poukazovali aj tohto roku niektorí seriózni vystavovatelia. Určite nie som pritom proti dostupnosti, ľudovosti určitých podujatí," uzatvára predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Incheby A. Rozin.