Na žiadnej výstave by nemala chýbať hosteska

Či už pripravujete výstavu, kongres, galavečer, spoločenskú akciu, firemnú akciu, promotion, treba myslieť aj na to, aby sa zúčastnení hostia cítili príjemne a nemuseli sa obzerať vôkol seba s otázkami na perách čo sa bude diať, kto im poradí a informuje

ich. Usmievavá, milá, prívetivá, príťažlivá a ochotná pomôcť a poradiť - to sú vlastnosti hostesky, ktorá nás pri návšteve výstavy zaujme hneď na prvý pohľad. Niekedy aj zachráni, keď vojdeme do veľkej haly s množstvom stánkov, uličiek a odbočiek a cítime sa stratení ako v Boubínskom pralese. Ukáže cestu, poradí a nepohŕda. Vie, že my tú cestu poznať nemusíme a rovnako dobre vie, že ona je tam na to, aby nám ju ukázala. A rada.

Firmy, ktoré pripravujú či už výstavu alebo kongres a hľadajú hostesky, majú možnosť využiť viac zdrojov. Môžu osloviť hostesingové agentúry, rôznych sprostredkovateľov, zadať inzerát alebo osloviť priamo dievčatá a chlapcov, s ktorými už mali v minulosti dobré skúsenosti. Hostesingové agentúry majú vlastnú databázu hostesov a hostesiek. Podľa Agentúry Aspam pri výbere záujemcov o prácu v hostesingu sú základnými predpokladmi znalosti cudzích jazykov, komunikatívnosť, príjemné vystupovanie, vzhľad a chuť pracovať. Bratislavská agentúra Alex kladie dôraz na úroveň vystupovania hostesky, prístupu a tiež vzhľadu. Hostesky musia navonok pôsobiť príjemne, byť komunikatívne a pružné s aktívnym postojom k svojej práci. Nevyhnutná je ochota učiť sa a cestovať. Veľký dôraz kladie agentúra na to, aby hosteska vedela spisovne a plynule komunikovať v slovenčine. Znalosti viacerých jazykov predstavujú pre ne atraktívnejšie príležitosti. Agentúra Aspam vyžaduje minimálne jeden cudzí jazyk ale napríklad agentúra Suzanne až dva svetové jazyky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Veľmi dôležité je aj oblečenie, ktoré majú na sebe pri jednotlivých akciách. Ak je požiadavkou klienta spoločenské oblečenie, agentúry ho zabezpečia. Väčšina disponuje elektronickou databázou, ktorá umožňuje rýchly výber podľa určitých kritérií klienta. Niektoré agentúry poskytujú pre dievčatá a chlapcov aj kurzy a školenia. Väčšina z nich nepožaduje registračný poplatok. Tam, kde treba zaplatiť registráciu, sa financiami pokrývajú náklady na vytvorenie booku, prostredníctvom ktorého sa záujemcovia o prácu prezentujú. Ak sa však zúčastnia castingu a sú vybratí, neplatia nič, pretože agentúra ich potrebuje na konkrétnu prácu a vybrala si ich na základe presných kritérií.

Lenka študuje na vysokej škole a prácu hostesky robí už šesť rokov. Začala počas štúdia na strednej škole. Má teda už skúsenosti s prácou hostesky / promotérky. Je zaregistrovaná v troch agentúrach. Okrem pracovných ponúk z agentúr vyhľadáva prácu aj prostredníctvom internetových stránok, prípadne známych. Taktiež ju oslovujú aj firmy, ktoré s jej prácou mali dobré skúsenosti. "Práca hostesky nie je náročná. Treba si so sebou priniesť dobrú náladu a úsmev, vedieť zaujať, poznať firmu, ktorú prezentujem a mať komunikačné schopnosti," hovorí Lenka a dodáva: "Pracujem päť až šesť hodín, niekedy aj celý deň. Privyrobím si tak počas štúdia aspoň nejaké peniaze navyše." Ak jej agentúra ponúkne prácu mimo mesta, zabezpečí jej stravu a ubytovanie.

SkryťVypnúť reklamu

Názory na prácu hostesky s rôznia. Niektoré dievčatá využívajú ponuky agentúr len príležitostne a pre niektoré je to hlavný príjem. Pre mladé dievčatá, ale aj chlapcov je to veľká výzva spoznať nových ľudí a naučiť sa vytrvalosti, zodpovednosti a samostatnosti.

Jana Jurkovičová,

Kristína Nogová

Otázky, ktoré by si mal položiť záujemca/záujemkyňa o služby

v hostessingu:

* Neotravuje ma odpovedať na množstvo otázok?

* Neotravuje ma odpovedať na jednu a tú istú otázku aj stokrát?

* Chce sa mi stáť niekde pri stolíku niekoľko hodín bez prestávky?

* Chce sa mi chodiť po areáli hore - dole?

* Viem sa ovládať?

* Viem si poradiť s dotieravými a drzými návštevníkmi?

* Dokážem sa unavená usmievať?

* Dokážem byť v tieni?

* Mám rád/rada ľudí?

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 292
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 346
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 684
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 589
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 085
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 1 965
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 789
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 593
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu