Rybníček: Ambíciou TV JOJ je predovšetkým zabávať divákov

Košice 2. marca (TASR) - Ambíciou novej slovenskej komerčnej televízie TV JOJ, ktorá dnes večer začala vysielať z Košíc, je predovšetkým baviť divákov.

Generálny riaditeľ TV JOJ Richard Rybníček pre TASR uviedol, že diváci dostali profesionálnu televíziu, ktorá je im zrozumiteľná. Úplne novú kvalitu, ako povedal, by malo priniesť spravodajstvo s celoslovenským záberom. JOJ podľa Rybníčka "nekandiduje". Jej správy preto budú nestranné a nestranícke so záujmom predovšetkým o problémy bežného človeka. JOJ predstaví aj nové moderátorské hviezdy.

Ku kreovaniu JOJ Rybníček uviedol, že najprv zásadne reštrukturalizovali spoločnosti Mac TV a TV Global. Zriadili nové oddelenia, ktoré doteraz televízia nemala. "Získali sme tri nové frekvencie - v Žiline, v Bratislave a v Hlohovci, ktoré boli nevyhnutné pre štart projektu. Vybudovala sa úplne nová podoba štúdia v Košiciach. TV JOJ má úplne zmenenú grafiku a samozrejme úplne novú programovú schému. Vladimír Železný, ako hlavný konzultant TV JOJ, je jeden z najlepších televíznych profesionálov v strednej Európe a na rozbeh projektu TV bol doslova "spiritus agens", povedal Rybníček.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Centrála spravodajstva a šéfredaktor JOJ sídlia v Košiciach. Správy, podľa generálneho riaditeľa, okrem približne 20 interných redaktorov TV JOJ bude dodávať ďalších 30 regionálnych televíznych spoločností, od ktorých bude nakupovať príspevky. Šesť štábov sídli v Bratislave.

Programová štruktúra TV JOJ vychádza podľa Rybníčka z osemročných skúseností TV NOVA. Dôraz sa kladie na zábavné programy, ďalej hollywoodsku produkciu úspešných seriálov a filmov a precízne spravodajstvo. Chýbať nebude talk show Štúdio JOJ a nedeľná politická diskusia s netradičným názvom JÓÓÓJ? Do budúcnosti rátajú aj s pôvodnou slovenskou tvorbou, ktorá je však ako poznamenal, veľmi nákladná. Je priamo závislá od spustenia peoplemetrov, pretože sa nedá investovať milióny korún bez istoty získať ich naspäť. "Už teraz však počítame s výrobou programov so slovenskými umelcami, ktoré budú vysielať aj TV JOJ aj NOVA," informoval Rybníček. TV JOJ bude prístupná 65 percentám obyvateľstva. Slabšie pokrytie je na východnom Slovensku. Vedenie sa bude snažiť získať ďalšie frekvencie.

SkryťVypnúť reklamu

K prínosu bývalého riaditeľa TV Global Marcela Dekanovského Rybníček povedal, že sa mu nedá uprieť myšlienka vytvoriť z malých nevýznamných televízií prepojenú sieť, ktorá sa premenila až do podoby TV JOJ. Ocenil, že sa pri obchodných jednaniach vždy choval ako korektný partner. Veľký kus práce urobila pre televíziu, ako podotkol, aj Eva Dekanovská. "To, že sme v Globale našli skvelých a šikovných ľudí, je aj ich zásluha," uviedol Rybníček.

K pokusom oddialiť začiatok vysielania TV JOJ Rybníček povedal, že "toto nie je čistý televízny konkurenčný súboj". O spolumajiteľovi Televízie Markíza Pavlovi Ruskovi generálny riaditeľ JOJ uviedol, že nie je možné, aby jeden deň bol niekto spolumajiteľom televízie a druhý deň politikom. "Pán Rusko nepochopil, že konkurenčný boj sa dá viesť iba na televíznej obrazovke tak, aby z neho profitoval divák. Svojím spôsobom práve jeho arogantný štýl nám pomáha získavať dôveru a sympatie ako divákov, tak aj odbornej verejnosti. Ako občana tejto krajiny a manažéra ma desí fakt, že predstaviteľ politickej strany sa takto radikálne angažuje v mediálnej oblasti," poznamenal.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Rybníčka existujú ešte v zásade dve prekážky ďalšieho rozvoja TV JOJ. Prvou sú nepochybne peoplemetre, "potrebujeme ich čo najrýchlejšie na spustenie". Zároveň to však musí byť projekt, na ktorom budú participovať všetci vysielatelia. Začali sa už rokovania s mediálnymi agentúrami o ich podobe, ktorú budú ochotné akceptovať. Druhou zásadnou prekážkou je nedostatočné pokrytie územia Slovenska. "Musíme sa preto usilovať o to, aby sa signál TV JOJ dostal do každej slovenskej domácnosti, ktorá si to bude želať," povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  2. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  3. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  4. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  7. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  8. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 329
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 809
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 214
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 620
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 378
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 119
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 749
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 508
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu