Generálny riaditeľ TV JOJ Richard Rybníček pre TASR uviedol, že diváci dostali profesionálnu televíziu, ktorá je im zrozumiteľná. Úplne novú kvalitu, ako povedal, by malo priniesť spravodajstvo s celoslovenským záberom. JOJ podľa Rybníčka "nekandiduje". Jej správy preto budú nestranné a nestranícke so záujmom predovšetkým o problémy bežného človeka. JOJ predstaví aj nové moderátorské hviezdy.
Ku kreovaniu JOJ Rybníček uviedol, že najprv zásadne reštrukturalizovali spoločnosti Mac TV a TV Global. Zriadili nové oddelenia, ktoré doteraz televízia nemala. "Získali sme tri nové frekvencie - v Žiline, v Bratislave a v Hlohovci, ktoré boli nevyhnutné pre štart projektu. Vybudovala sa úplne nová podoba štúdia v Košiciach. TV JOJ má úplne zmenenú grafiku a samozrejme úplne novú programovú schému. Vladimír Železný, ako hlavný konzultant TV JOJ, je jeden z najlepších televíznych profesionálov v strednej Európe a na rozbeh projektu TV bol doslova "spiritus agens", povedal Rybníček.
Centrála spravodajstva a šéfredaktor JOJ sídlia v Košiciach. Správy, podľa generálneho riaditeľa, okrem približne 20 interných redaktorov TV JOJ bude dodávať ďalších 30 regionálnych televíznych spoločností, od ktorých bude nakupovať príspevky. Šesť štábov sídli v Bratislave.
Programová štruktúra TV JOJ vychádza podľa Rybníčka z osemročných skúseností TV NOVA. Dôraz sa kladie na zábavné programy, ďalej hollywoodsku produkciu úspešných seriálov a filmov a precízne spravodajstvo. Chýbať nebude talk show Štúdio JOJ a nedeľná politická diskusia s netradičným názvom JÓÓÓJ? Do budúcnosti rátajú aj s pôvodnou slovenskou tvorbou, ktorá je však ako poznamenal, veľmi nákladná. Je priamo závislá od spustenia peoplemetrov, pretože sa nedá investovať milióny korún bez istoty získať ich naspäť. "Už teraz však počítame s výrobou programov so slovenskými umelcami, ktoré budú vysielať aj TV JOJ aj NOVA," informoval Rybníček. TV JOJ bude prístupná 65 percentám obyvateľstva. Slabšie pokrytie je na východnom Slovensku. Vedenie sa bude snažiť získať ďalšie frekvencie.
K prínosu bývalého riaditeľa TV Global Marcela Dekanovského Rybníček povedal, že sa mu nedá uprieť myšlienka vytvoriť z malých nevýznamných televízií prepojenú sieť, ktorá sa premenila až do podoby TV JOJ. Ocenil, že sa pri obchodných jednaniach vždy choval ako korektný partner. Veľký kus práce urobila pre televíziu, ako podotkol, aj Eva Dekanovská. "To, že sme v Globale našli skvelých a šikovných ľudí, je aj ich zásluha," uviedol Rybníček.
K pokusom oddialiť začiatok vysielania TV JOJ Rybníček povedal, že "toto nie je čistý televízny konkurenčný súboj". O spolumajiteľovi Televízie Markíza Pavlovi Ruskovi generálny riaditeľ JOJ uviedol, že nie je možné, aby jeden deň bol niekto spolumajiteľom televízie a druhý deň politikom. "Pán Rusko nepochopil, že konkurenčný boj sa dá viesť iba na televíznej obrazovke tak, aby z neho profitoval divák. Svojím spôsobom práve jeho arogantný štýl nám pomáha získavať dôveru a sympatie ako divákov, tak aj odbornej verejnosti. Ako občana tejto krajiny a manažéra ma desí fakt, že predstaviteľ politickej strany sa takto radikálne angažuje v mediálnej oblasti," poznamenal.
Podľa Rybníčka existujú ešte v zásade dve prekážky ďalšieho rozvoja TV JOJ. Prvou sú nepochybne peoplemetre, "potrebujeme ich čo najrýchlejšie na spustenie". Zároveň to však musí byť projekt, na ktorom budú participovať všetci vysielatelia. Začali sa už rokovania s mediálnymi agentúrami o ich podobe, ktorú budú ochotné akceptovať. Druhou zásadnou prekážkou je nedostatočné pokrytie územia Slovenska. "Musíme sa preto usilovať o to, aby sa signál TV JOJ dostal do každej slovenskej domácnosti, ktorá si to bude želať," povedal.