
Prístav v Komárne.
FOTO – TASR
Tatjana Lesajová zverejniť.
Ako si denník SME overil, ide o spoločnosti Dunajservis a Port Service so sídlom v Bratislave.
Pri výbere víťaza zohrá rozhodujúcu rolu finančná stránka ponuky. Až 50-percentný význam bude mať ponúkaná cena, na 30 percent zavážia platobné podmienky a rovnaký desaťpercentný význam sa prikladá profilu investora a podnikateľskému zámeru.
Ide v poradí o druhý tender. V prvom zvíťazil Dunajservis, ktorý spolupracuje s finančnou skupinou Penta Group. V júni minulého roka však fond výsledok súťaže na žiadosť vlády zrušil. Dôvodom mali byť námietky voči podmienkam tendra.
Penta Group podala na fond žalobu, ktorou chce docieliť, aby súd potvrdil výsledok pôvodného tendra. Fond je zároveň pripravený zažalovať Pentu, ak podá na súd predbežné opatrenie, ktoré by znemožnilo nakladanie s predávanými akciami. Ako zistila agentúra TASR, jeden zo záujemcov - rakúska firma Express Interfracht od podania ponuky upustila práve v dôsledku nevyjasneného súdneho sporu.
Na rozdiel od prvého pokusu predať Slovenskú plavbu a prístavy si tentoraz fond prizval na pomoc privatizačného poradcu, spoločnosť Minpar Investment. Tým chce predísť opakovaným nejasnostiam okolo výsledku tendra. V novej súťaži tiež dostali záujemcovia možnosť vykonať v podniku hĺbkovú kontrolu - due diligence. Absenciu tejto možnosti v prvom tendri kritizovala napríklad ruská lodiarska spoločnosť patriaca do skupiny ropného gigantu Lukoil.
Základné imanie Slovenskej plavby a prístavov je 2,55 miliardy korún. Rok 2000 spoločnosť uzavrela s čistým ziskom 15,1 milióna korún. Patria do nej dva prístavy - bratislavský a komárňanský a spolu 240 riečnych a námorných lodí.
Okrem 86,99-percentného podielu, ktorý predáva v tendri fond, kontroluje 7,01 percenta mesto Bratislava a rovnaké trojpercentné podiely vlastnia mesto Komárno a Reštitučný investičný fond.
TOMÁŠ KURTANSKÝ