Podľa vyšetrovacej komisie, vo veľkej vzdialenosti od košického letiska prešla z režimu priblíženia prostredníctvom pozemných zariadení na pristátie "za vidu" - prestala sa riadiť pokynmi letovej kontroly a spoľahla sa na palubné prístroje.
Nepriamy vplyv na priebeh nehody mohli mať aj "nesprávne návyky pri klesaní vojenských dopravných lietadiel", alebo to, že letovod pravdepodobne nesledoval pozorne zostupný manéver.
Antonov nemal namontovaný ani výstražný systém priblíženia sa k terénu GPWS. Civilné dopravné lietadlá ho musia mať povinne, ale armádne pravidlá to neprikazujú. Doterajšie vyšetrovanie nepreukázalo žiadnu technickú poruchu, zanedbanie údržby alebo zlyhanie pozemného personálu.
Podľa ministra obrany Martina Fedora sú závery zatiaľ "vo forme indícií" a aj najmenší detail by ich mohol zvrátiť. Preto sú stále otvorené všetky verzie. Kedy sa skončí vyšetrovanie, odhadnúť nevie.
Vyšetrovacia komisia odhalila aj nedostatky pri záchranných prácach. Krátko po páde lietadla nad miesto nehody priletel armádny vrtuľník, ale nemohol pristáť - nemal vyhľadávací svetlomet. Armádni záchranári museli komunikovať mobilnými telefónmi, pretože služobné vysielačky majú v členitom teréne malý dosah. Nemali ani vhodné oblečenie a obuv. (knm)
Čo sa podľa správy stalo tesne pred nárazom:
19.29 - Posádka nadviazala spojenie s košickým radarom a ohlásila klesanie.
19.31 - Radar vydal pokyn na ďalšie klesanie. Posádka pokyn potvrdila.
19.34 - Radar oznamuje posádke, že majú povolené vizuálne priblíženie na dráhu 01 košického letiska. Posádka súhlasí. Je to posledná ústna komunikácia so zemou.
19.35 - Lietadlo je 36 kilometrov od Košíc. Letí rýchlosťou 351 km/h. Piloti ďalej klesajú a znížili výkon motorov.
19.36 - Antonov sa v priebehu minúty priblíži k letisku na 28 kilometrov a spomaľuje na 314 km/h. Stráca sa z radarov.
Opis pádu An-24 podľa komisie:
Náraz lietadla najprv do korún stromov, do ich kmeňov s postupnou deštrukciou trupu, krídiel a motorových gondol, vodorovných chvostových plôch zakončený nárazom lietadla o zem a požiarom.