Reklama na slovenskom internete rastie

BRATISLAVA - Dvanásti členovia Asociácie internetových médií minulý rok za publikovanie reklamy na nimi prevádzkovaných webových stránkach zinkasovali na strane tržieb 230 miliónov korún.

Čoraz väčší vplyv internetovej reklamy sa prejavil aj na tržbách dvanástich slovenských portálov, ktoré z internetových odkazov vlani získali 230 miliónov korún. FOTO - TASR/AP


BRATISLAVA - Dvanásti členovia Asociácie internetových médií minulý rok za publikovanie reklamy na nimi prevádzkovaných webových stránkach zinkasovali na strane tržieb 230 miliónov korún.

V porovnaní s minuloročným prieskumom medzi vtedajšími deviatimi členmi asociácie narástli tržby za príjmy internetových médií medziročne o 48 percent. Vlaňajšie tržby zahŕňajú podľa predsedu jej správnej rady Milana Csaplára príjmy internetových médií z predaja bannerovej reklamy, z ostatných foriem inzercie na internete a za agentúrne provízie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Internet je podľa Csaplára najprogresívnejším masovokomunikačným médiom, ktoré sa stáva čoraz atraktívnejšie aj pre zadávateľov inzercie, ktorá je všeobecne hlavným príjmom médií. Za hlavné faktory rastu reklamných investícií na slovenskom internete označil zvýšenie návštevnosti stránok, lepšiu cielenosť reklamy na klienta a rýchlejšiu spätnú väzbu v porovnaní s ostatnými médiami. Reklama na internete je tiež v porovnaní napríklad s inzerátmi v dennej tlači alebo so šotmi v elektronických médiách trvácnejšia. Internetová inzercia sa na portáloch objavuje najčastejšie v rozmedzí od tridsiatich dní až jedného roka.

Asociácia pôsobí na trhu od mája minulého roka. Jej hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. Združuje dvanásť subjektov, a to SME online, Atlas.sk, Azet.sk, Centrum.sk, eTREND.sk, Markíza.sk, POINT Network, Pravda.sk, Profesia.sk, Sport.sk, Zive.sk a Zoznam.sk. Väčšina z nich patrí medzi najnavštevovanejšie portály na slovenskom internete.

SkryťVypnúť reklamu

(sita, lh)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 179
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 5 061
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 977
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 671
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 3 693
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 935
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 737
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 472
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu