Vo svete kúpeľní alebo sme čoraz náročnejší

Každý má iné nároky na kúpeľňu a jej samotné zariadenie. Niekto sa rád osprchuje, iný si rád oddýchne vo vani plnej voňavej peny. A mamičky...

Tie v nej trávia aj čas, venovaný kúpaniu ratolestí.Kúpeľňa je pre niekoho miestom, kde každodenne vykoná ranný rituál pred odchodom do práce a vychystaním detí do školy a večer zase zotrie celodennú špinu a únavu. Muži strávia v kúpeľni oveľa menej času ako ženy. Okrem starostlivosti

o hygienu tela, používame kúpeľňu na oddych, pranie, prípadne aj na osprchovanie kvetov alebo čistenie kobercov. Dnes sa však už práčka často presúva do práčovne alebo kuchyne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Návrh nie je drahý

Či už používa kúpelňu muž alebo žena, pravdepodobne bude mať určité kusy zariadenia rovnaké: umývadlo, sprcha alebo vaňa, polička na kozmetiku. Jednotlivé kúpelne sa však môžu veľmi líšiť - všetko záleží na ich majiteľoch. A tí, ktorí sa nevedia rozhodnúť aký materiál, farbu, alebo variant riešenia zvoliť, dajú prednosť odborníkom.

SkryťVypnúť reklamu

Kúpeľňové štúdiá pripravia záujemcom grafický návrh, aj cenovú kalkuláciu. Tú vzápätí

prekonzultujú so zákazníkom. "Poskytujme kompletnú ponuku služieb aj poradenstvo - od výberu materiálu, až po realizáciu kúpeľne. Sme pripravení zodpovedať všetky otázky a realizovať všetko, čo zákazník požaduje - či už je to grafické alebo technické spracovanie kúpeľne," hovorí architekt Ivan Mikuška z bratislavského Sveta kúpeľní.

Predstava a predložený grafický návrh sa nemusia vždy zhodovať. A predsa, návrh môže klienta príjemne prekvapiť. Nechať si zhotoviť návrh nestojí veľa peňazí.

Odborná návrhárka Jarka Lászlová z exkluzívneho bratislavského kúpeľňového štúdia Domoss si nemyslí, že takéto služby sú určené len pre majetnejších klientov. Tvrdí: "Vieme ponúknuť nadštandardný materiál, ale aj štandardný."

SkryťVypnúť reklamu

Návrh sa pripravuje v spolupráci so zákazníkom. "Niektorí zákazníci si stanovia finančný limit aj farebnosť. Niekedy je dokonca pri tvorbe grafického návrhu prítomný aj zákazník. Zväčša je to však až pri dolaďovaní posledných detailov," hovorí Jarka Lászlová.

Kúpeľňové štúdiá sa nesnažia presadiť svoj vlastný názor pri riešení rozloženia priestoru, ale hľadajú najlepšie riešenie spolu so zákazníkom. "Kúpeľňa bude slúžiť klientovi a musíme zohľadňovať jeho názor a vkus, aby bol s kúpeľňou aj po rokoch spokojný. Dôležitá je komunikácia s klientom a diskusia o jeho požiadavkách," vysvetľuje Ivan Mikuška a dodáva "Zákazníci

sú väčšinou ústretoví. Ak usúdia, že naše riešenie vyhovuje ich predstavám a dokážeme technicky zvládnuť aj problémovú situáciu, začnú nám dôverovať a potom je spolupráca už iba príjemná."

SkryťVypnúť reklamu

Interiér prispôsobený obyvateľom

Možností ako zariadiť interiér kúpeľne je mnoho. "A snažíme sa aj cenu ušiť na mieru toho-ktorého zákazníka," podotýka Ivan Mikuška.

Niekto chce modernú, iný jednoduchú kúpeľňu. Mladí ľudia uprednostňujú atypicky riešenú kúpeľňu, skombinovanú z kovových a sklených materiálov, pestrých farieb, doplnených sprchovým kútom. Módne sú netradičné farebné kombinácie, živé a veselé farby. Tie sa ani časom nestanú všednými.

Ani konzervatívny štýl, tvorený princípom tón v tóne - rôzne odtiene jednej farby, napríklad šedej, hnedej či čiernej - nestratí časom svoje čaro. Starší uprednostňujú drevené a kovové materiály, príjemne zladené dve farby, niekedy im stačí len jedna. A namiesto sprchového kúta volia radšej vaňu, pretože sprchovanie im neprinesie také pohodlie ako odpočinok vo vani.

SkryťVypnúť reklamu

Pre rodiny s deťmi

Ak kúpeľňu zariaďujú mladomanželia, prípadne rodina s malými deťmi, mala by spĺňať požiadavky každého člena rodiny - pohodlie treba dopriať aj tým najmenším.

Väčšia rodina potrebuje viac miesta a jedna kúpeľňa niekedy nestačí. V rodinnom dome je väčšinou dostatok priestoru aj pre dve kúpeľne s oddelenými toaletami. A ak miesta nie je nazvyš, viacčlenná rodina určite ocení aspoň dve umývadlá a vaňu s možnosťou sprchovania prípadne i samostatný sprchový kút.

Dobrým tipom pre budúce mamičky je prebaľovací kútik pre bábätko. A keď vyrastie - možno ho využiť ako skrinku na uteráky, prípadne kôš na bielizeň.

V byte si rodina musí vystačiť s menším priestorom a ten treba dobre využiť. Dobrým pomocníkom sú poličky a niky v stenách a malá kúpeľňa odrazu ponúka väčšiu plochu.

SkryťVypnúť reklamu

Čo je práve "in"

Niekomu nezáleží na tom, ako bude kúpeľňa vyzerať, ale chce mať značku. "Požiadavky zákazníkov sa týkajú skôr technických problémov a rozmiestnenia sanitárnej techniky," tlmočí svoje skúsenosti Jarka Lászlová. "Pred pár rokmi každý druhý chcel mať zlaté batérie, zlaté kúpeľňové doplnky a dnes je trendom chróm. Zákazníci odmietajú klasiku minulosti. Preferujú hranaté tvary, kombináciu dreva a prírodných materiálov."

Štandardom je dnes stále populárna mozaika i sklobetónové tvárnice, keramické obklady s kvetinovými vzormi, kombinácia skla, dreva a kovu v dlažbe. "Veľmi zaujímavý je minimalizmus - napríklad jednoduché rovné formy umývadiel a materiál v jeho základnej forme - betón, imitácia dreva, kovu, hrdze, prírodných kameňov, sklo," hovorí Ivan Mikuška. "Nedá sa povedať, že by klienti niečo vyslovene odmietali. Možno len postupne upúšťajú od dizajnu v štýle antiky alebo príliš predekorovaných kúpeľní, ktoré boli pred časom také populárne. Dnes volia jednoduchšie tvary a farby."

SkryťVypnúť reklamu

Kde hľadať inšpiráciu

Vlastná predstavivosť niekedy nestačí. Architekti, dizajnéri a poradcovia sledujú najnovšie trendy v odbornej literatúre, časopisoch, na internete, absolvujú školenia a zúčastňujú sa výstav. Dokážu splniť aj špeciálne požiadavky zákazníkov...

Nechať si vyrobiť batériu podľa vlastného návrhu alebo mať v sprchovom kúte zabudovaný televízor - to je pre niekoho zvláštnosť, pre niekoho bežná vec. "Klienti sú čoraz náročnejší a to je dobre, pretože tým stúpa aj úroveň ich každodenného života. Mení sa myslenie ľudí, mení sa krajina a životné prostredie okolo nás. A my sme plnohodnotnou súčasťou týchto zmien - uchvacujú nás nové technológie, nové materiály, krása a dokonalosť," uzatvára Iavn Mikuška.

Kristína Nogová

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 826
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 077
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 876
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 743
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 546
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 395
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 051
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 798
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu