* Na začiatku roku začala pôsobiť na našom trhu v oblasti vzdelávania a tréningov nová tréningová spoločnosť the Best team. Zástupcov the Best teamu Juraja Pelca a Pavlíny Pelcovej sme sa spýtali, čo ich viedlo k myšlienke začať svoje aktivity práve v oblasti vzdelávania a tréningov.
J. Pelc: „Bola to predovšetkým chuť a potreba odovzdávať získané praktické zručnosti, skúsenosti a vedomosti ďalším obchodným spoločnostiam. Chceme využiť tieto skúsenosti a naučiť členov jednotlivých obchodných tímov pravidlá a taktiky, ktoré fungujú nielen v obchodnej činnosti, ale takisto aj v akomkoľvek rokovaní.“
* Aké skúsenosti ste počas svojej spomínanej praxe získali?
P. Pelcová: „Je to zaujímavý prierez obchodným oddelením, pretože členovia nášho tímu získali prax zo všetkých úrovní predaja počínajúc pozíciou obchodného zástupcu až po pozíciu obchodného riaditeľa divízie v nadnárodnej spoločnosti. Dôležitou súčasťou sú určite skúsenosti aj z marketingovej, ale predovšetkým tréningovej praxe. Tento vývoj považujem za neoceniteľnú školu. A práve tieto skúsenosti sú teraz prakticky stavebným kameňom the Best teamu.“
* Veľký dôraz kladiete na tréningovú prax. Prečo?
J. Pelc: „Pretože to bola dôležitá súčasť praxe. Členovia the Best teamu mali príležitosť podieľať sa na vzniku tréningového oddelenia, venovať sa prípravám tréningov, ale hlavne trénovať celý obchodný tím a takto získavať množstvo skúseností nielen z tréningových programov, ale aj tréningu v teréne.“
* Čím hlavne chcete vašich zákazníkov zaujať?
J. Pelc: „Za tri veľké plus považujem predovšetkým praktické skúsenosti členov tímu s predajom, veľmi dobrú znalosť slovenského a českého trhu a vlastné skúsenosti s tréningom obchodného oddelenia.“
* Aké tréningové programy ponúkate?
P. Pelcová: „Vychádzame predovšetkým z praxe, a preto chceme zákazníkom ponúknuť relatívne menší počet okruhov tréningu, ale s profesionálnym spracovaním. Naša činnosť je rozdelená do dvoch oblastí - tréningové a konzultačné programy. Tréningové programy zahŕňajú tréningy pre obchodných zástupcov a to: Predajné zručnosti, Predajné zručnosti pre pokročilých, Merchandising a tréningový program pre nižší až stredný manažment Manažérske zručnosti. V konzultačných programoch zákazníkom ponúkame Field Training a Analýzu tréningových potrieb.“
* Akou formou vediete tréningové programy?
J. Pelc: „Zvolili sme interaktívnu formu, kde majú účastníci možnosť zapájať sa do mnohých individuálnych i skupinových úloh, vyskúšať si síce obávané, ale zato účinné prípadové štúdie a hranie scénok pred kamerou s následným rozborom, ako aj veľa ďalších aktivít počas tréningu. Cieľom tréningu nie je prednáška, ale aktívne zapájanie sa účastníkov prostredníctvom našich otázok tak, aby na čo najväčší počet riešení prišli sami. Je to forma pre nás samozrejme náročnejšia, ale účastníci si z tréningu odnesú oveľa väčšie množstvo informácií, riešení, návodov, pretože sa na nich sami podieľajú. Na záver tréningu každý účastník obdrží manuál so základnými poznatkami z tréningu, akýsi ťahák, ktorý môže využiť priamo v praxi.“
* Ktorým zákazníkom je ponuka určená?
P. Pelcová: „Ponuka je určená obchodným spoločnostiam pôsobiacim na našom trhu, nevynímajúc ani tie menšie z hľadiska počtu zamestnancov. Chceme využiť svoje skúsenosti zo slovenského, ale aj z českého trhu, a preto ponúkame spoluprácu obchodným spoločnostiam z celého Slovenska bez ohľadu na ich lokalitu vrátane ich dcérskych či sesterských spoločností v Českej republike.“
(r)