Riadiaci pracovníci nie sú schopní posudzovať marketingové kampane

Ďalšou problematickou oblasťou je otázka merania návratnosti marketingových investícií, zapríčinená nedostatočnou schopnosťou spoločností integrovať nástroje predaja, marketingu a služieb zákazníkom.

Štúdia taktiež odhalila, že väčšina (58 %) marketingových manažérov často neúspešne bojuje so skrátením časového cyklu, ktorý je potrebný na vytvorenie a spustenie marketingovej kampane. Takmer 20 % respondentov uviedlo, že ich spoločnosť potrebuje viac ako štyri mesiace na vývoj a spustenie marketingovej kampane a 33 % potrebuje čas od dvoch do štyroch mesiacov. Priemerný časový cyklus je približne 2,5 mesiaca.

Z výsledkov štúdie taktiež vyplýva, čo okrem hlavných marketingových prekážok a výziev považujú marketingoví manažéri za svoje najnaliehavejšie potreby. Patria medzi ne prístup k presnejším a aktuálnejším údajom (68 %), integrácia množstva kontaktných miest so zákazníkmi (67 %), lepšia celková zákaznícka stratégia (67 %) a lepšia spolupráca samotného marketingu s oddeleniami predaja a služieb zákazníkom (59 %).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Zákazníci sa stávajú menej lojálnymi k značkám. Využívajú nové zdroje informácií na nadobudnutie dojmu a uskutočnenie rozhodnutia o nákupe určitého produktu alebo služby. Zatiaľ však nie sú marketingoví riadiaci pracovníci vybavení nástrojmi, ktoré potrebujú na udržanie kroku s meniacimi sa očakávaniami zákazníkov, získanie väčšieho podielu z ich disponibilných zdrojov a maximalizáciu celoživotnej hodnoty zákazníkov,“ povedal Pat O‘Halloran, partner spoločnosti Accenture pre oblasť riadenia vzťahov so zákazníkmi. „Marketingoví riadiaci pracovníci potrebujú správne informácie v správnom čase, aby mohli lepšie reagovať na neustále sa meniace správanie zákazníkov,“ dodal O‘Halloran.

Napriek tomu, že výsledky rozhovorov v USA a Veľkej Británii boli v prevažnej miere zhodné, predsa len sa vyskytli menšie rozdiely, ktoré stoja za pozornosť. Napríklad vytvorenie jednotného pohľadu na zákazníka a meranie návratnosti marketingových investícií boli považované za väčší problém vo Veľkej Británii než v USA. Zatiaľ čo prakticky rovnaké percento respondentov v USA a Veľkej Británii uviedlo, že vytvorenie a spustenie marketingových kampaní im zaberá viac ako dva mesiace, až 25 % respondentov z USA tvrdilo, že im to zaberá dokonca viac ako štyri mesiace - v porovnaní s iba 9 % vo Veľkej Británii. Na druhej strane oveľa väčšie percento respondentov z Veľkej Británie uviedlo potrebu presnejších a novších údajov a taktiež silnejšiu integráciu medzi jednotlivými zákazníckymi kontaktnými miestami: 79 % vs. 60 %, respektíve 75 % vs. 61 %.

SkryťVypnúť reklamu

(r)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 868
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 081
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 075
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 503
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 3 579
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 740
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 484
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 283
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu