Štúdia taktiež odhalila, že väčšina (58 %) marketingových manažérov často neúspešne bojuje so skrátením časového cyklu, ktorý je potrebný na vytvorenie a spustenie marketingovej kampane. Takmer 20 % respondentov uviedlo, že ich spoločnosť potrebuje viac ako štyri mesiace na vývoj a spustenie marketingovej kampane a 33 % potrebuje čas od dvoch do štyroch mesiacov. Priemerný časový cyklus je približne 2,5 mesiaca.
Z výsledkov štúdie taktiež vyplýva, čo okrem hlavných marketingových prekážok a výziev považujú marketingoví manažéri za svoje najnaliehavejšie potreby. Patria medzi ne prístup k presnejším a aktuálnejším údajom (68 %), integrácia množstva kontaktných miest so zákazníkmi (67 %), lepšia celková zákaznícka stratégia (67 %) a lepšia spolupráca samotného marketingu s oddeleniami predaja a služieb zákazníkom (59 %).
„Zákazníci sa stávajú menej lojálnymi k značkám. Využívajú nové zdroje informácií na nadobudnutie dojmu a uskutočnenie rozhodnutia o nákupe určitého produktu alebo služby. Zatiaľ však nie sú marketingoví riadiaci pracovníci vybavení nástrojmi, ktoré potrebujú na udržanie kroku s meniacimi sa očakávaniami zákazníkov, získanie väčšieho podielu z ich disponibilných zdrojov a maximalizáciu celoživotnej hodnoty zákazníkov,“ povedal Pat O‘Halloran, partner spoločnosti Accenture pre oblasť riadenia vzťahov so zákazníkmi. „Marketingoví riadiaci pracovníci potrebujú správne informácie v správnom čase, aby mohli lepšie reagovať na neustále sa meniace správanie zákazníkov,“ dodal O‘Halloran.
Napriek tomu, že výsledky rozhovorov v USA a Veľkej Británii boli v prevažnej miere zhodné, predsa len sa vyskytli menšie rozdiely, ktoré stoja za pozornosť. Napríklad vytvorenie jednotného pohľadu na zákazníka a meranie návratnosti marketingových investícií boli považované za väčší problém vo Veľkej Británii než v USA. Zatiaľ čo prakticky rovnaké percento respondentov v USA a Veľkej Británii uviedlo, že vytvorenie a spustenie marketingových kampaní im zaberá viac ako dva mesiace, až 25 % respondentov z USA tvrdilo, že im to zaberá dokonca viac ako štyri mesiace - v porovnaní s iba 9 % vo Veľkej Británii. Na druhej strane oveľa väčšie percento respondentov z Veľkej Británie uviedlo potrebu presnejších a novších údajov a taktiež silnejšiu integráciu medzi jednotlivými zákazníckymi kontaktnými miestami: 79 % vs. 60 %, respektíve 75 % vs. 61 %.
(r)