Analýza ľudských zdrojov a tvorba firemných rozvojových projektov

* Dlhodobé prieskumy naznačujú, že produkty spoločnosti Podravka International si našli miesto v každej slovenskej domácnosti. Čo ma na tom najväčšiu zásluhu?

Iveta Barošová: „Už od začiatkov nášho pôsobenia na slovenskom trhu sa snažíme okrem kvalitných potravinárskych produktov ponúkať zákazníkom vysoký štandard poskytovaných služieb. Táto stratégia sa musela v dohľadnom čase odraziť na dôvere slovenských zákazníkov k našej značke. V období vytvárania tejto proklientsky orientovanej stratégie som pôsobila v spoločnosti Podravka na pozícii Key Account Manager. Mojou úlohou bolo prezentovať spomínanú stratégiu u kľúčových zákazníkov, zástupcov veľkých obchodných reťazcov, ktoré v tom období vstupovali na slovenský trh. Jednou z podmienok zabezpečenia si trvalej konkurenčnej výhody bolo vybudovanie profesionálneho obchodného tímu. Na základe pozitívnych skúseností našich zahraničných zastúpení sme sa rozhodli pre spoluprácu s poradenskou spoločnosťou.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

* Aké boli kritériá výberu, rozhodli ste sa pre spoluprácu s partnerom vašich zahraničných kolegov?

Iveta Barošová: „Bola to jedna z možných alternatív. Nielen z vlastnej skúsenosti viem, že často pri výbere poradenskej spoločnosti hrá veľkú úlohu i fakt, že hlavným kritériom býva odporučenie zahraničného vedenia na spoluprácu s určitou poradenskou firmou. To môže skrývať viacero ohrození. Preto som uvítala, že naše zahraničné vedenie nepresadzovalo takúto požiadavku a na pozícii obchodnej riaditeľky som dostala úlohu stanoviť podmienky výberu tak, aby sme v budúcnosti svoje nezávislé rozhodnutie považovali za jednoznačný prínos pre rozvoj spoločnosti. Východiskom pre správny výber bola otázka: Kto a s akou garanciou nám pomôže splniť naše ciele?“

SkryťVypnúť reklamu

* Čo rozhodlo o vašej voľbe?

Iveta Barošová: „Vyberali sme medzi niekoľkými spoločnosťami pôsobiacimi v SR i v ČR. Prvým rozhodujúcim faktorom boli pozitívne referencie od obchodných partnerov, respektíve referencie z domáceho komerčného prostredia. Druhým rozhodujúcim faktorom bola samotná osobná prezentácia poradenskej firmy. Hľadali sme spoločnosť s úspešnými skúsenosťami v oblasti rýchloobrátkového potravinárskeho tovaru, zároveň firmu s profesionálnymi kapacitami v oblasti strategického, personálneho i finančného poradenstva, ktorá vie svoje výsledky garantovať odbornosťou a úspešnou praxou jej konzultantov. Rozhodla ponuka, ktorú pre nás pripravila spoločnosť Client Partner. Súčasťou tejto prezentácie bola analýza možných potrieb našej spoločnosti, odporúčania a návrhy riešení.“

SkryťVypnúť reklamu

* Prebiehala obojstranná komunikácia vždy úplne ideálne?

Ivo Langer: „Už v počiatkoch spolupráce sme definovali profesionálny vzťah. Vedeli sme, že pravdepodobne nebudeme vždy navzájom vo všetkom súhlasiť, že hľadanie, definovanie príčin problémov nebude jednoduchý proces už aj preto, lebo neponúkame univerzálne ‘šuflíkové‘ riešenia pre každú oblasť podnikania. Nastavenie projektu zmeny je náročná, tvorivá a občas konfliktná procedúra. Ak teda v pozitívnom konflikte môžeme vidieť istý ideál, tak naša spolupráca takou aj naozaj je.“

Iveta Barošová: „Vzájomná komunikácia nám umožnila sa pozrieť na veci realisticky, vidieť i vlastné slabé stránky a zároveň spoločnými silami nachádzať efektívne východiská. Na to je potrebné vytvoriť si osobnú dôveru v schopnosti partnera. Prvým ráznym krokom na overenie si správnosti poradenského postupu bola analýza v oblasti ľudských zdrojov.“

SkryťVypnúť reklamu

Peter Cigáň: „Zákazník potrebuje cítiť istotu, dôveru v partnera. A tu je veľmi dôležitá etika poradenskej firmy, etika samotného konzultanta. Ak má vzájomná spolupráca priniesť čo najväčší osoh, je potrebné mať k dispozícii čo najviac relevantných informácií. To sa už pohybujeme v oblasti zvlášť citlivých obchodných informácií, firemných tajomstiev. Garanciou narábania s týmito informáciami je vždy jednotlivec až potom systém ochrany. Systém ochrany údajov garantujeme technologicky, no najmä etickým kódexom práce konzultanta našej spoločnosti. Týmto spôsobom je vytvorený bezpečný priestor aj na realizáciu personálnej analýzy, zvlášť citlivej na cenu informácií.“

* Čo získala firma Podravka spoluprácou s Client & Partner?

Iveta Barošová: „Počas necelých dvoch rokov spolupráce sme realizovali analýzu ľudských zdrojov v našej firme a tým sme spoločne nastavili sériu firemných rozvojových projektov pre naše distribučné kanály. Zlepšili sme naše výsledky, zlepšili komunikáciu s kľúčovými zákazníkmi a skvalitnili riadiace procesy. Na základe výsledkov personálnej sondy sme mohli stanoviť ciele a stratégiu rozvoja manažérov i manažmentu ako celku.“

SkryťVypnúť reklamu

* Spoločnosť Client & Partner pôsobí na slovenskom trhu už päť rokov. Čo prináša svojim klientom?

Peter Cigáň: „Z hľadiska produktového portfólia sme rozšírili poradenstvo v oblasti marketingu, manažmentu, ľudských zdrojov, manažérskeho finančníctva a rozvoja obchodných tímov o poradenstvo v oblasti e-biznisu a outsourcingu. Našou prioritou však ostáva pomáhať klientom v riešení ich špecifických problémov v oblasti Business Development.“ (r)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 084
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 432
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 176
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 545
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 484
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 243
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 033
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 878
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu