Európa predáva čoraz viac luxusu do Číny

LONDÝN, ATLANTA - Odvetvie luxusného tovaru zažíva v poslednom čase rast ako žiadny iný sektor. Dopyt po luxusných kabelkách, hodinkách, klenotoch a ďalšom tovare podporuje najmä oživenie globálnej ekonomiky. V minulom roku sa podľa odhadov tržby z ...

Obyvateľka Šanghaja prechádza okolo obchodu s luxusnými hodinkami. Obchody pre bohatých už nie sú v Číne ničím výnimočným. FOTO - REUTERS


LONDÝN, ATLANTA - Odvetvie luxusného tovaru zažíva v poslednom čase rast ako žiadny iný sektor. Dopyt po luxusných kabelkách, hodinkách, klenotoch a ďalšom tovare podporuje najmä oživenie globálnej ekonomiky. V minulom roku sa podľa odhadov tržby z predaja luxusného tovaru zvýšili na 135 miliárd eur z 800 miliárd v roku 2000. V minulom roku bol podľa denníka Financial Times rast tržieb i zisku v odvetví viac ako 10-percentný.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Medzi výrazne prekvitajúce trhy patrí Čína. Kým väčšina výrobných firiem zo Západu čelí konkurencii lacnej čínskej produkcie, v luxusnom tovare je to naopak. Výrobcovia z Francúzska, Talianska či zo Švajčiarska masívne vyvážajú svoje produkty do Číny.

SkryťVypnúť reklamu

Analytici banky HSBC očakávajú, že za roky 2004 až 2009 porastú tržby z predaja luxusného tovaru v USA o 12 percent ročne. Celosvetovo sa majú zvýšiť o 9 percent. Od začiatku tohto roka sa zatiaľ neobjavili známky poklesu záujmu o luxusný tovar. Svoje výhľady zlepšilo niekoľko spoločností vrátane firiem LVMH, PPR, Cartier, Mont Blanc alebo Coach.

Výrobcovia luxusných vecí sa vďaka výhľadu ďalšieho rastu ziskov rozhodli otvoriť nové obchody, a to v rozvinutých, ako i v rozvíjajúcich sa ekonomikách.

Spoločnosť Hermés v posledných piatich rokoch zdvojnásobila svoju účasť v Spojených štátoch a ďalšie zdvojnásobenie plánuje v budúcich piatich rokoch. Výrobca luxusných kabeliek Vuitton hlási, že záujem o značku v Číne už dosahuje takmer rovnakú úroveň ako v Japonsku. V Číne má firma 12 obchodov a ďalšie tri plánuje otvoriť v budúcom roku. Aj Gucii tento rok otvorí tri obchody v Číne, a zvýši tak ich počet na 11. Podľa Timesov tiež plánuje debut na Ukrajine. (čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 003
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 8 124
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 6 417
  4. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 6 320
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 265
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 848
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 162
  8. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 614
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu