a rodiny. Ministerstvo chce takto podporiť aj zviditeľniť také opatrenia, ktoré zlepšujú podmienky práce zamestnancov.
Do súťaže sa zatiaľ prihlásilo vždy len niekoľko desiatok firiem. Ministerstvo však verí, že aj u nás si budú zamestnávatelia časom viac vážiť ocenenia získané na takýchto podujatiach. Súvisí to totiž nielen s vytváraním imidžu voči klientom, ale aj s klímou, ktorá
v podniku panuje. A tá sa podľa odborníkov významne podieľa na úspešnosti firmy.
Napríklad v spoločnosti GlaxoSmithKline, ktorá získala druhé miesto v kategórii Rodinná politika, je normou viacero príjemných opatrení: je to 7 tisíc korún ročne, ktoré môžu upotrebiť zamestnanci na zdravie a relax, nadštandartný príspevok na dovolenku, tri dni do roka, počas ktorých môže každý zostať doma bez lekárskeho potvrdenia, ak sa necíti dobre, ale aj zaujímavé opatrenia v oblasti pracovného času: flexibilný pracovný čas, práca z domu aj skrátené úväzky.
Je známe, že "neplnoúväzkových" zamestnancov firmy často znevýhodňujú - nezaraďujú ich do firemného vzdelávania, nepočítajú s nimi pri pracovnom postupe. Jana Palenčárová z personálneho oddelenia firmy však tvrdí: "U nás to tak nie je. Ja pracujem zhodou okolností na skrátený úväzok, pretože mám malé dieťa a nedávno som sa zúčastnila firemného školenia a firma mi platí aj hodiny angličtiny."
Medzi zamestnancami a firmou a medzi zamestnancami navzájom vládnu - zdá sa - takmer ideálne vzťahy. "Atmosféra a kultúra v spoločnosti sú vynikajúce - ako sa dokážeme starať o klientov tak sa staráme jeden o druhého," tvrdí Palenčárová. A potom firma funguje a dosahuje vynikajúce výsledky.
Aj generálna riaditeľka spoločnosti Monika Horníková sa vyjadrila stručne: "Chceme, aby naši zamestnanci nachádzali profesionálnu realizáciu a potešenie v práci a zároveň žili spokojný rodinný život a veríme, že sa to premietne aj do spokojnosti našich zákazníkov a obchodných partnerov."
"To, čo nás vo firme drží, je zdieľanie spoločného záujmu," dodáva Palenčárová. "Cítime, že ideme spolu za rovnakým cieľom, firmu zaujíma náš názor - vieme, že naša práca zaváži a vidíme jej výsledky." (gal)
Víťazi súťažen Rodinná politika - Orange Slovensko
n Rovnosť príležitostí žien a mužov -
Tatrakon Poprad
n Najoriginálnejšie opatrenia pre rodinu - Dell Bratislava