Ľudia obdržali tisícové upomienky

BRATISLAVA- Západoslovenská energetika (ZSE) približne rok a pol neinformovala svojich zákazníkov - domácnosti o výške ich nedoplatkov a neposielala im upomienky. Dnes im posiela výzvy, aby zaplatili niekoľkotisícové sumy.

BRATISLAVA- Západoslovenská energetika (ZSE) približne rok a pol neinformovala svojich zákazníkov - domácnosti o výške ich nedoplatkov a neposielala im upomienky. Dnes im posiela výzvy, aby zaplatili niekoľkotisícové sumy.

ZSE zrušila obchodné kancelárie a jej zákaznícke centrá sú určené len pre firmy. Domácnosti môžu využívať zákaznícku linku, ale za cenu miestneho hovoru.

Pani Marta dostala oznámenie 40-tisícovom nedoplatku. Márne pokúšala dovolať na uvedené číslo, preto išla osobne do pobočky obchodnej kancelárie, aby sa dohodla na splátkovom kalendári. Vrátnik ju usmernil k dvom telefónnym linkám pre domácnosti. Ani volanie z pobočky však zákaníkovi nezabezpečí, že ho prepoja prednostne. Na spojenie často čaká aj 45 minút.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Telefonovať sa dá aj v noci

Pracovníci v budove zákazníkom nevedia pomôcť, lebo nemajú prístup k ich dátam. Pani Marta zachytila vyjadrenie pracovníka bezpečnostnej služby, že zákaznícka linka funguje aj v noci. V nočných hodinách sa jej podarilo spojiť s pracovníčkou ZSE do 15 minút a dohodla sa s ňou na splácaní dlhu.

Včera bola situácia v priestoroch obchodnej kancelárie rovnaká. Zákazníci z domácností sú odkázaní na telefónne linky a čakajú na spojenie s reklamačným oddelením aj hodinu.

Ak sa človek cíti poškodený, môže sa obrátiť aj na Slovenskú obchodnú inšpekciu. Ak sťažnosť nepatrí do jej právomoci, posunie ju príslušnému orgánu. Inšpektoráty Štátnej energetickej inšpekcie problém nedoplatkov neriešia. Nemôžu zasahovať do obchodného vzťahu, ktorý má zákazník - domácnosť a príslušný predajca a distribútor elektrickej energie. Zákazník však môže požiadať distribútora energie o meranie a odpočet aj v priebehu roka.

SkryťVypnúť reklamu

30-dňová lehota vraj stačí

Západoslovenská energetika však považuje sťažnosti za neoprávnené. Jej pôvodný fakturačný systém generoval upomienky pre ľudí, čo neplatili až do novembra 2004.

Zákazníci boli informovaní o svojich chýbajúcich platbách, povedal hovorca ZSE Ján Orlovský.

V roku 2005 zaviedla energetika nový systém, ktorý s pôvodným nespolupracuje. Údaje sa preto spracovávali ručne a posielanie upomienok pozastavili. Medzičasom už systém upomínania obnovili. Orlovský sa domnieva, že takmer 30-dňová lehota, ktorú zákazníkovi dávajú na zaplatenie nedoplatku, je dostatočná.

Linka, ktorá funguje 24 hodín denne, je vraj preťažená len dočasne, čo podľa ZSE spôsobili ľudia, ktorí si zanedbali svoje povinnosti. Zákazník sa môže na firmu obrátiť aj písomne alebo e-mailom. Energetika to berie ako ústretový krok pri riešení dlhu. Reklamačné obdobie je podľa zákona pri oprávnenej reklamácii tri roky. (vf)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 311
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 715
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 685
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 298
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 810
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 305
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 755
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 538
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu