ŠTOKHOLM - Švédska spoločnosť Oriflame v prvom polroku zvýšila svoj čistý zisk na 53,4 milióna eur, čo je medziročný nárast o 25,6 percenta. Najväčší nárast zaznamenal výrobca kozmetiky v Poľsku, Rumunsku a Egypte, pokles naopak v Turecku, Maďarsku a Chorvátsku.
K celkovému rastu spoločnosti Oriflame prispel rast produktivity takmer o 11 percent, prepočet regionálnych tržieb na euro a silný odbyt existujúcich výrobkov kombinovaný s novými produktmi.(čtk)
Deutsche Telekomu vzrástli tržby
BONN - Deutsche Telekomu vzrástli tržby v prvom polroku tohto roka o 3,2 percenta a dosiahli takmer 30 miliárd eur. Viac ako 45 percent z toho tvorili tržby v zahraničí.
Firma vytvorila hrubý zisk 9,8 miliardy eur, čo bolo o 2,4 percenta menej ako za prvých šesť mesiacov minulého roku. Pomohla jej agresívna tvorba cien a orientácia na činnosti zvyšujúce výnosnosť. Vedenie urobilo aj opatrenia na zníženie nákladov. Hospodárske výsledky firmy však analytikov sklamali.(sita)
Zisk Bridgestonu klesol takmer o 9 percent
TOKIO - Najväčšiemu japonskému výrobcovi pneumatík spoločnosti Bridgestone klesol v prvom polroku prevádzkový zisk o 8,7 percenta na 84,11 miliardy jenov (21,3 miliardy korún). Firma pokles zisku odôvodnila vysokými cenami gúm, ropy a zvyšujúcimi sa vstupnými nákladmi na výrobný materiál.
Bridgestone však stále zvyšuje predaj pneumatík na zahraničných trhoch a jeho príjmy vzrástli o 13,4 percenta na 1,42 bilióna jenov (takmer 360 miliárd korún).»(tasr)
Pivovar Carlsberg zvýšil tržby o 8 percent
KODAŇ - Tržby Carlsbergu, šiesteho najväčšieho pivovaru na svete, vzrástli v prvom polroku medziročne o 8 percent na 19,251 miliárd dánskych korún (96,5 miliardy sloven—ských). Dobré výsledky firmy podporil najmä rastúci predaj na európskom kontinente, ktorému pomohli vysoké letné teploty a futbalové majstrovstvá sveta. Carlsberg vďaka nečakane dobrým výsledkom zlepšil aj svoju celoročnú prognózu. Svoj obrat za tento rok odhaduje na 40 miliárd dánskych korún.(tasr)
Najvyššiu hodnotu má značka Toyota
SOUL - V rebríčku najlep—ších značiek je v automobilovom priemysle na 1. mieste japonská Toyota. Jej hodnota je 27,9 miliardy dolárov (takmer 812 miliárd korún). Na ďalších miestach sa umiestnili značky Motor Benz, BMW a Honda.
Najrýchlejšie rastúcou značkou bola Hyundai, ktorá skončila na ôsmom mieste. Jej hodnota stúpla za rok o 17 percent na 4,1 miliardy dolárov. V prvej desiatke automobilových značiek podľa rebríčka The Best Global Brands sú aj Por—sche či Nissan.(tasr)
Walt Disney má zisk vyše miliardy dolárov
LOS ANGELES - Americká spoločnosť Walt Disney vykázala v treťom štvrťroku svojho fiškálneho roku čistý zisk 1,13 miliardy dolárov, čo je v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku nárast o 39 percent. K vysokému zisku firmy prispel najmä predaj DVD nosičov a vyššie príjmy káblovej siete ESPN. Zvýšila sa aj návštevnosť zábavných parkov v Spojených štátoch. Zisk dosiahli po nevydarených mesiacoch aj filmové štúdiá spoločnosti.(čtk)