Diváci platia, aj keď je obsadzovací tón

BRATISLAVA - V jednej televízii kartárky v priamom prenose veštia divákom budúcnosť, v inej zase moderátorka ponúka niekoľkotisícové odmeny za vyriešenie drobných úloh.

ILUSTRAČNÉ FOTO – ARCHÍV TASR

Podmienkou je zatelefonovať na zverejnené auditexové číslo. Podobné programy majú jedno spoločné: zarábajú na divákoch, ktorých do štúdia neprepoja, ale ich pokusy sú spoplatnené. Nahráva im, že diváci sú nepoučiteľní.

Výnosy z účtov si delia prevádzkovatelia hier, telekomunikační operátori i televízie.

Daniela Hargašová, ktorá súťažila v hre Kvíz pre dospelých na Nautik TV, zaplatila za telefónny účet 3-tisíc korún, hoci vo vysielaní bola len minútu. Predtým totiž audiotexové číslo vytočila 97-krát. Zakaždým počula len obsadzovací tón.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa faktúry z Orange ju každý neúspešný pokus stál tridsať korún. Orange jej reklamáciu neprijal s tým, že niekoľkosekundové hovory sa z jej mobilu reálne uskutočnili.

Hovorca Orange Peter Tóth povedal, že nemajú právo kontrolovať pravidlá podobných hier. Orange má však podľa neho „výsostný záujem situáciu zmeniť“, lebo nekorektný postup prevádzkovateľov ohrozuje aj ich dobré meno.

Nautik TV tvrdí, že podobné formáty sú bežné aj v západných televíziách ako SAT 1 či PRO 7. V súťažnom poriadku ich relácie je napísané, že volanie na audio­texové číslo je spoplatnené vo výške 36 korún za každú minútu aj v prípade, ak dôjde ku spojeniu s operátorom informujúcim o obsadenej linke.

Pri pokusoch SME sa nikdy neozval operátor, vždy bolo počuť len obsadzovací tón.

SkryťVypnúť reklamu

Podobný formát s názvom Skutočné osudy vysiela každý pracovný deň neskoro večer televízia Markíza. Podľa hovorkyne Ivany Semjanovej ide o „unikátny formát“, lebo „veštice pomôžu nájsť riešenie v ťažkej životnej situácii“.

Jedno zavolanie stojí 36 korún, čo je na obrazovke zobrazené malými písmenami. Semjanová tvrdí, že televízia dostala len „ojedinelé sťažnosti“.

Licencia na veštecký program je od firmy TeleMedia. Tá kedysi vyrábala pre STV reláciu Peniaze na ruku, ktorú televízia po protestoch stiahla. STV na nej stihla zarobiť desiatky miliónov. Podľa hovorcu Petra Kaveckého STV už o nasadení podobného formátu neuvažuje.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 7 467
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 076
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 264
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 666
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 057
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 849
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 580
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 559
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu