ILUSTRAČNÉ FOTO –TASR |
„Mali sme 60 slnečných dní. Tržby nám oproti minulej sezóne narastú asi o pätinu,“ povedal riaditeľ termálneho akvaparku v Senci Oskar Gál. Nárast tržieb asi o 15 percent potvrdil aj konateľ spoločnosti Salmotherm Michal Brincko. Jeho firma prevádzkuje termálne kúpalisko vo Vrbove, neďaleko Popradu.
Kúpalisko v tomto roku podľa Brincka navštívilo 250-tisíc ľudí, vlani to bolo asi o 50-tisíc menej. „Na rozdiel od tohto leta sme vlani napočítali len desať pekných slnečných dní.“ Jeden z najväčších a najlepšie zarábajúcich slovenských akvaparkov - Tatralandiu - vlani navštívilo 570-tisíc ľudí. „Už teraz vieme, že tohtoročná sezóna bude ešte lepšia,“ povedala marketingová manažérka Katarína Šarafínová. Informácie o svojich tržbách Tatralandia považuje za obchodné tajomstvo. Šarafínová si však všimla, že návštevníci boli ochotní, oproti minulým rokom, na atrakciách v akvaparku minúť viacej peňazí. „Máme pocit, že ľudia zo Slovenska, Čiech, ale aj Poľska si kupujú drahšie varianty vstupeniek.“
Konkurenčnú výhodu v prípade zlého počasia majú kúpaliská, ktoré majú aspoň časť bazénov zastrešenú. „Krytý bazén nám aj v upršanom augustovom počasí zabezpečil návštevnosť asi 600 ľudí v bežných dňoch, cez víkendy dvojnásobok,“ povedal Gál.
Krytý bazén podľa vedúceho kúpaliska v Spišskej Novej Vsi Štefana Kubaleca pomohol udržať tržby na prijateľnej úrovni. „V júli sme plánovali tržby 700-tisíc a boli pritom dvojnásobné, ale v auguste zasa polovicu nižšie,“ povedal Kubalec. Zlý august ubral až 40 percent predpokladaných tržieb aj plážovému kúpalisku v Prievidzi, kde nemajú kryté priestory. Podľa Dušana Hnáta, námestníka Technických služieb mesta Bojnice, ktoré kúpalisko na hraniciach s Prievidzou prevádzkuje, sa samospráva chystá plážový areál výrazne zrekonštruovať, aby bol atraktívnejší. „Trh s kúpaliskami má ešte stále nevyužitý potenciál a môže rásť,“ povedal Brincko. Aj on už chystá investície termálneho kúpaliska vo Vrbove. Investoval aj do reklamy v českých reklamných periodikách, aby prilákal našich susedov. „Do Vianoc chceme časť bazénov zastrešiť,“ povedal.
Prevádzkovatelia súkromných kúpalísk hovoria, že k nim chodí viac zahraničných turistov. Biznis má aj preto perspektívu. Napríklad z vyše pol milióna návštevníkov Tatralandie bolo vlani podľa Šarafínovej až 60 percent cudzincov.