Slovenský spisovateľ, Bratislava 2006, preklad Alena Redlingerová
Hoci Brigid Fosterová budí dojem silnej ženy, ani v strednom veku sa nevie zbaviť vnútornej neistoty spôsobenej dospievaním v neúplnej rodine. Život na samote je však tým najlepším liekom na jej dušu takisto ako na duše ľudí, čo sa sem uchyľujú z rozličných dôvodov.
Juli Zeh: Hráčský instinkt
Odeon, Praha 2006, preklad Jana Zoubková
Silný príbeh o zameniteľnosti dobra a zla tam, kde sa nehrá na morálku. V "hre" dvoch študentov prestížneho bonnského gymnázia na nihilistov. Pätnásťročná intelektuálka Ada a "mefistotelský" Alev opovrhujú svojimi spolužiakmi a prehliadajú ich. Jediní, ktorých rešpektujú, sú dvaja profesori. Samovražedným skokom jedného z nich sa rozbieha kolotoč, v ktorom dvojica mladých nihilistov prechádza od elitárskych teórií k praxi. Román je strhujúcim príbehom o základných veciach ľudského života.
Lynn Sholesová, Joe Moore: Sprisahanie grálu
Ikar, Bratislava 2006, preklad Patrick Frank
Z irackej púšte cez fantastické Koloseum a večné mesto Rím až po omamný nočný život South Beach, tam všade je novinárka Cotten Stonová ochotná ísť po dobrú reportáž. Keď narazí na najbombastickejšiu tému za posledných dvetisíc rokov, požiada o pomoc Johna Tylera, kňaza a odborníka na biblické dejiny, ktorý si vybral dovolenku od kňazských povinností, nie však sľubov. Cotten potrebuje zistiť, prečo jej úplne neznámi ľudia hovoria, že "je jediná" a navyše v jazyku, ktorý pozná iba ona a jej mŕtve dvojča a zároveň sa udržať o krok pred tými, čo sa ju snažia zabiť.
Fred Vargas: Muž s modrými kruhy
Garamond, Praha 2006, preklad Tomáš Kybal
Román prvýkrát predstavuje komisára Adamsberga v Paríži, kde mu nedá spávať maniak, čo desí Parížanov tým, že po nociach kreslí záhadné modré kruhy okolo zabudnutých predmetov na chodníkoch. Ľudia o nich živo debatujú po kaviarňach, ale komisár v nich cíti predzvesť čohosi omnoho horšieho. Pod pseudonymom Fred Vargas sa skrýva archeologička a historička, ktorá svoje znalosti naplno uplatňuje v napínavých príbehoch, podobne nápadito ako Agatha Christie čerpala vedomosti o jedoch zo svojej lekárenskej praxe.
Alexandra Kolossa: Haring
Slovart, Bratislava 2006, preklad do češtiny Jana Novotná
Filozofia tvorby jedného z najvýznamnejších maliarov osemdesiatych rokov bola jednoduchá: sprístupniť umenie bez rozdielu všetkým. Fakt, že autor absolvoval klasické vzdelanie, nemalo na jeho tvorbu žiadny vplyv. Miloval grafity, rád tvoril priamo pred svojím newyorským publikom, v metre alebo na ulici. Jeho obrazy sú plné veselých štylizovaných postáv - ľudských i zvieracích. (ba)