Keď sa lietadlom spoločnosti Nouvel Air vracali domov, museli núdzovo pristáť v tuniskom Monastire. Riaditeľ cestovnej kancelárie Kartago Tours Adel Lili, ktorý bol na letisku tiež, im podľa nich nepomohol.
Cestujúci celé utorkové dopoludnie čakali na náhradné lietadlo. "Namiesto toho, aby sa snažil upokojiť situáciu a postaral sa o nás, odletel do Bratislavy," povedala SME Lucia Moudrá zo Spišskej Novej Vsi. Podľa Milana Milera bola reakcia riaditeľa Kartago Tours maximálne arogantná. "Ak by ho niektorí klienti nespoznali, tak by sa pri nich ani nepristavil. Nezaujímal sa o to, čo sa vlastne stalo."
Riaditeľ Lili obvinenia odmieta. Krisztina Varga z Kartago Tours tvrdí, že riaditeľ bol v neustálom kontakte s vedením Nouvel Air. Do Bratislavy odletel, až keď mu letecká spoločnosť potvrdila, že čoskoro pristane náhradné lietadlo a odvezie slovenských turistov domov.
Klienti sa sťažujú aj na zamestnancov Nouvel Air. "Keď sme sa pýtali na náhradné lietadlo, tak nám klamali," hovorí Miler. Podľa neho sa odlet neustále odsúval. Najskôr sa mali slovenskí turisti vracať o dve hodiny, potom o tri a nakoniec čakali na letisku od štvrtej ráno zhruba desať hodín. Na Slovensko odleteli až po druhej popoludní.
Pôvodne malo 165 pasažierov odletieť ráno o trištvrte na šesť. Lietadlo aj vzlietlo, no po chvíli sa začalo v jeho zadnej časti husto dymiť. Krisztina Varga hovorí, že na palube nastala menšia technická porucha, ktorú spôsobil skrat na kábli v kuchyni. Odmieta, že by v palubnom priestore horelo.
Po zvážení situácie sa pilot rozhodol lietadlo obrátiť späť a vrátiť sa na letisko do Monastiru. "Cestujúci sa nedostali do ohrozenia zdravia alebo života," zdôrazňuje Varga.
Zranený nebol ani jeden z pasažierov, ale jednu pani museli krátko po núdzovom pristátí ošetriť zdravotníci. Dôvodom bol šok.
Klienti Kartago Tours si uvedomujú, že za problémy pri návrate z dovolenky cestovná kancelária nemohla, výhrady majú najmä k Nouvel Air.