V obchodoch sa už teraz začali Vianoce

Je koniec októbra, takmer vo všetkých obchodných reťazcoch sa už však objavil vianočný tovar a výzdoba.

FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁFOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ

V obchodných domoch a hypermarketoch Tesco návštevníkom želajú šťastné Vianoce vysmiate deti na plagátoch, na stropoch sú rozvešané vianočné gule a zvončeky. Vianočnú výzdobu už majú aj v sieťach Hypernova a Baumax. Obchodníci však tvrdia, že vianočná sezóna sa naplno rozbehne až v novembri.

Psychologička Erika Bohdanová si myslí, že priskorá vianočná kampaň ľudí od návštev nákupných centier neodradí, ale môže spôsobiť "zovšednenie Vianoc".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Generálny sekretár Zväzu obchodu a cestovného ruchu Jozef Orgonáš hovorí, že vianočná tematika prichádza do obchodov v posledných rokoch od polovice októbra. "Módu skoršieho nástupu Vianoc pred niekoľkými rokmi na Slovensko priniesol predovšetkým britský reťazec Tesco, ktorý je v Anglicku zvyknutý prichádzať s vianočnou tematikou už v septembri," hovorí Orgonáš. Dovtedy podľa neho platila medzi obchodníkmi nepísaná dohoda, že "vianočný čas" sa začína až 11. novembra na Martina, alebo až v piatok pred prvou adventnou nedeľou.

SkryťVypnúť reklamu

Oľga Hrnčiarová z oddelenia vonkajších vzťahov spoločnosti Tesco tvrdí, že ľudia si vianočnú ponuku už v októbri žiadajú. "Vychádzame z prieskumov medzi zákazníkmi, v ktorých sa pýtame, kedy by sme mali začať s vianočným tovarom a ako si predstavujú vianočnú ponuku." V hypermarketoch preto už v októbri vyčlenia vianočnému sortimentu kútik a postupne preň "rozširujeme predajnú plochu".

Podobne je to v spoločnosti Ahold, ktorej patria predajne Hypernova a Albert. "Vianočnú sezónu začíname každoročne v 42. týždni, čo sa nám osvedčilo," povedala Diana Chovancová-Stanková z oddelenia komunikácie.

V slovenskom reťazci COOP Jednota plánujú vianočný tovar ponúkať od konca októbra. "Nechceme našich zákazníkov zaťažovať s vianočnou ponukou niekoľko mesiacov dopredu," hovorí marketingový manažér Jednoty Radoslav Kysucký.

SkryťVypnúť reklamu

Motívy Vianoc sú veľmi obľúbené aj v reklame. "V tomto období je záujem najmä o rôzne vianočné akcie na splátkové predaje, spotrebne úvery či výhodné akcie v hypermarketoch," hovorí prezidentka Klubu reklamných agentúr Slovenska Elen Štefančíková.

Z televízií sa v reklamnom čase šot s tematikou Vianoc objavil iba v televízii Markíza. V najbližších dňoch však televízie očakávajú nástup vianočných šotov najmä od telefónnych operátorov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  5. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  6. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  7. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  8. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 252
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 671
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 199
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 581
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 383
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 204
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 825
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 760
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu